[PG] is inter champs bruyere (merens) nog in leven?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

roylinde

[PG] is inter champs bruyere (merens) nog in leven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 23:34

hoi allemaal,
Ik ben mede namens kyarossi hier op bokt opzoek naar inter champs bruyere (toen hete hij Kyaran, maar oficieel is dat niet zijn naam)

Ongeveer 2 jaar geleden (2004) is kyaran (inter champs bruyere) mee gegaan naar de verzekerings maatschapij, deze zou hem laten afmaken. Kyran had namelijk een ondsteking achtig iets aan zijn kaak, en een operatie was te duur. Laten leven was niet mogelijk, hij kon nouwelijks nog eten... hij voelde zich gewoon duidelijk niet lekker.... en zijn bazin ( kyarossi/ nellie) was er erg kapot van dat het zo moest lopen.

Na ongeveer een maand dat kyaran weg was, belde een man nellie op om te vragen of hij van haar was geweest en waarom zij hem had weg gedaan Blond Nagelbijten / Gniffelen dit betekende dus dat kyaran niet dood was maar nog leefde.... Verdrietig de man kwam uit brabant... en is ze hebben hem nooit meer gevonden (die man dan)

zo is het waarschijnlijk gegaan;
Kyaran is naar de verzekering gegaan, daar naar een keuring geweest (vlees keuring) en daar over gekocht door iemand, en zo doende weer in de " handel" gekomen.

Er is dus nog steeds een hele hele kleine (of juist grote Verdrietig ) kans dat kyaran nog in leven is.

Hier een kort stukje dat geschreven is door zijn toenmalige eigenaar (kyarossi) ;

Een Merens hij was toen 3, bijna 4. Gelijk klikte het tussen ons en ik ging gelijk met m het land en bos in alles ging perfect.. Er was 1 punt, we waren opgelicht met kya, de verkoper had een gebrek verzwegen en had gezegd dat ie een ontstekinkje had aan zijn kies. Dat was het ook maar dan een chronoische aan beide kanten wat niet over ging.. Heibel om t leven, maar hij nam hem niet terug. Dat hoefde van mij ook niet want ik was verkocht. Verleden jaar kreeg kya er echt last van. Hij ging kwijlen, begon te proppen en had last van zijn bit. Tijdens het rijden werd ie ook opstandiger. De DA kwam en opereerde hem, het had wat geholpen, maar we waren niet van die ontsteking af. In december kreeg kya weer last en toen de DA kwam bleek het echt mis te zijn. We moesten m in laten slapen en hij zou opgehaald worden..

We hoorden maar niet dus ik ging vrolijk naar kya en verzorgde m.. Totdat het 30 december was en de telefoon ging. Het was de DA morgen zouden ze m ophalen.. Voor 't laatst ging ik naar kya toe, de volgende dag moest ik werken en kon geen vrij krijgen. Huilend ben ik 's avonds bij m geweest om afscheid te nemen. Het zat me niet lekker en slapen wou ook niet, op mn werk kon ik mn kop er niet bij houden. 12 uur was ik klaar en belde ik roos (roylinde op t forum) of ze wou kijken of kya er nog was, ik durfde niet want was bang een lege stal te treffen.. Ze smste hij was er nog!! Dat zelfde moment werd ik gebeld, de stalbaas: wil je kya's paspoort brengen anders mag ie niet op de vrachtwagen, breng m maar bij die en die parkeerplaats. Ik stapte met mn moeder in de auto, ik was te verdrietig om zelf te gaan.. Ik stapte uit gaf die man het paspoort en was nog steeds keihard aan t janken. Ik vroeg of ik nog even mocht kijken bij mn paardje waar ik toch 4 jaar voor gezorgd heb. Maar nee, volgens die man was het beter om maar naar huis te gaan en inet meer te kijken, anders maakte ik alles nog erger.. Dat was echt verschrikkelijk.. ik zal het ook nooit meer vergeten.

Omdat ik zelf ook veel om de pony geef wil ik graag uitzoeken of iemand weet waar kyaran nu is.. of dat ie mischien dan toch is ingeslapen/geslacht.
hier nog wat foto's ;
[imghttp://www.mijnalbum.nl/Foto=JHCHZ4PK[/img]
Afbeelding
Afbeelding

gegevens;
ras; merens
vader; kebir II
geslacht; ruin
leeftijd; nu ongeveer 10 jaar...

Ik hoop zo dat iemand weet waar hij is en of hij nog leeft...
of iemand hem nog n keer gezien heeft?

Pleas reageer... al weet je het niet zeker.... pleas hij verdient het niet te lijden... geen enkel paard verdient dit...

aartlover

Re: [PG] is inter champs bruyere (merens) nog in leven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 20:50

ooh wat erg!! zit hier echt te janken Huilen Ik zal wel wat mensen na vragen Lachen

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:25

vraag het eens na bij het merensstamboek, als hij nog leeft en zijn huidige eigenaar heeft netjes de chip overgeschreven dan weten ze dat daar zeker, dit stamboek houdt nl erg goed bij waar alle merens (met papieren) in nederland zijn!

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 01:52

ja dat is inderdaat wel een goed iedee....
zal het door geven aan de eigenaar van kyaran Lachen

kyarossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:26

Hij leeft nog! Ik schrok me rot, vet overstuur.. ik kreeg vanochtend een mail van het stamboek, dat zijn papieren zijn opgestuurd omdat hij een chip heeftgekregen. Heel toevallig, ik ben nu bezig met een speurtocht. Ik weet waar ie staat, hoe het ongeveer met m is en wie de eigenaar is.. Bellen straks dus! Hij was mager en is net geopereerd, hij staatnu in de kliniek in utrecht! En hij heet nu Blacky ipv Kyaran of Inter Champs Bruyere.. Naja, als het maar goed met m gaat!

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:57

goed zeg dat het stamboek ook contact met jou heeft opgenomen, las het bericht gister op met merensforum en had gelijk een pb naar je vriendin gestuurd.
Hoop voor je dat je belletje een boel gaat ophelderen!
succes!!

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 16:38

hey meid,
ik vind t echt zoo erg voor je...
ik hoop dat kyaran (die nu dus blacky heet :p) wel een gelukkig leven kan leven, dan zou ik het niet zo erg vinden.
Maar toch vind ik het een heel vreemt iedee.

inkepink, bedankt voor je pb Lachen