geschoren en nat regenen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

geschoren en nat regenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 19:50

hoihoi

mijn pony is geschoren,
nu ging ik net longeren en is ze erg nat geregend, ben toch ff doorgegaan want ik was al bezig, maar erna meteen een zweetdeken op gedaan en toen ze beetje droger was haar winterdeken. ze staat snachts op stal. heb je zo snel kans op verkoudheid of spierpijn of moeten ze hier wel tegen kunnen? ben een beetje huiverig omdat ze geschoren is.

bedankt
groetjes

Shayla

Re: geschoren en nat regenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:15

Hoi !

Ik zit regelmatig in deze situatie , zeker in de winterperiode.
De mijne staat dan ook op stal met deken en is helemaal geschoren , ze is tot nu toe nog nooit verkouden geweest of kou op de spieren gehad Knipoog

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:21

Als ze met gewoon werken ook zweet en je doet erna even een zweetdeken op dan lijkt het me geen probleem.
een beetje water moet een paard wel kunnen hebben, vooral als je daarna een zweetdeken op doet.
Als je je paardje in de tocht laat staan zonder deken heb je wel veel kans op verkoudheid maar dat doe je dus niet.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:00

Het is gewoonlijk geen probleem. Helemaal niet met rijden in de bak.
Alleen met lange natte buitenritten oppassen dat je niet te lang stapt en ze doorkoud worden. Anders een uitrijdeken mee.
Mijne is kaal, ik rij 4 uur buiten en hij wordt zeiknat... als hij in beweging blijft is er niets loos, moet geen hlf uur gaan stappen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:00

VSW --> SV.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:27

Ik had dat net nog. Heb ongeveer een uur in de miezerregen gereden en toen ik eraf ging was hij dus wel nat. Ik heb toen gewoon z'n zweetdeken omgedaan en daarna z'n staldeken.
Als je dus gewoon even een zweetdeken opdoet, zie ik het probleem niet. Knipoog

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:44

Geen probleem, als je maar zo snel mogelijk (liefst met uitstappen al) een zweetdekentje opgooit!
En droog en tochtvrij wegzetten natuurlijk Knipoog