Het is een paar keer aardig gegaa, nadat we een tijdje zonder enige dwang hadden geoefend. Maar het was allemaal wel een erg vrijblijvend spelletje en als mevrouw geen zin had liep ze er dan ook niet op. Sinds er toen een keer weer longeerlijnen, blinddoeken, enz. zijn gebruikt omdat we na 2 uur proberen echt weg moesten, kunnen we nu alleen weer vrijwel opnieuw beginnen.
Ik probeer d'r nu steeds een stukje verder mee te laten lopen en op elke plek ook steeds iets langer te laten staan, voordat ik d'r weer terug laat lopen. Maar wat als ze een keer voordat we het aangeven zelf al terug gaat lopen? 'Vroeger' liet ik d'r dan gaan en probeerde het overnieuw (tegenhouden resulteerde in hangen', een héleboel protest en weer een flinke stap terug met oefenen). Maar alles zonder dwang hebben we nu gemerkt, werkt ook niet geweldig. Dan loopt ze als ze geen zin heeft de laadklep niet eens op, terwijl ze dat absoluut niet eng vindt. Weer naar voren lokken met een beloning als ze uit zichzelf terugloopt, zou misschien wel werken, maar dan is het net of ik d'r beloon voor het steeds weer naar achteren proberen te gaan.
Wie heeft er tips hoe ik dit het beste aan kan pakken???