Rectiligne laarzen slijten snel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

Rectiligne laarzen slijten snel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 15:19

Ik heb sinds een tijdje leren rectiligne laarzen.
Ik heb ze hooguit 10 keer gedragen, volgens mij nog niet eens en heb ze netjes na die tijd elke keer weer mooi gemaakt met schoenpoets of met speciaal spul voor de laarzen, waar ze ook van gaan glimmen. Als ik er na die tijd mee gereden heb zien ze er gewoon niet meer uit (met name de binenkant), er zit ook een rits in, en die randjes om de rits zegmaar, die rafelen ook al een beetje. Sommige stukjes van de naden laten ook los, en ook aan de binnenkant laat het leer wat los.
Ik vind dit eigenlijk raar, want zo goedkoop zijn ze niet en ik zet ze ook op een plek waar verder niks bij komt, en onderhoud ze verder goed.
Wie herkent dit? En wat zou ik het beste kunnen doen?

Emeraldo

Re: Rectiligne laarzen slijten snel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:15

Terug gaan naar de winkel! Ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee...
Succes ermee!

_mangoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:42

Terug naar de winkel gaan

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 22:19

moet ik eerst even kijken of ik de kassabon nog heb Knipoog

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:03

Ik heb laarzen daarvan, springlaarzen. Kalfsleer met rits, ze zijn idd wel altijd vaal na het rijden maar dat is snel weg te krijgen met zadelcreme. Daar gaan ze goed van glimmen. Overigens heb ik ze een jaar en ze doen het nog steeds prima! Zo niet meteen terug gaan naar de winkel, die laarzen zijn echt te duur om zo ineens kapot te gaan! Bij onze paardrijwinkel slaan ze je aankopen op dus kunnen ze ook zien wanneer je ze gekocht hebt.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 08:29

ja maar is het niet een beetje raar om nu nog terug te komen? Want ze zullen wel zeggen, goed onderhouden, en je hebt er al te vaak mee gereden om ze weer terug te brengen of wat dan ook.

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:59

Als ze na zo'n korte tijd al aan het verslijten zijn zou ik het iig proberen! Ze kunnen je misschien advies geven over hoe het beste te verzorgen. Plus als ze echt al kapot zijn, moeten ze die laarzen echt wel laten maken hoor!! Gewoon proberen!

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:01

Kan trouwens fabriekfouten zijn dat los laten van het leer enzo. Dat wordt zelfs bij een normale schoenenwinkel vergoedt!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:33

Terug gaan, desnoods met een van je ouders ofzo. Lachen Zoiets hoort niet na 10 keer rijden al stuk te gaan of los te laten.
Mijn rectilignes waren na 3 jaar nog als nieuw en heb ze nog voor een flink bedrag kunnen verkopen omdat ze mij te klein waren geworden. Dat terwijl ik ze toch wel minimaal 3 keer in de week gebruikte..

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:36

k heb ook die laarzen. heb er een tijdje mee gereden. Slijten aan de binnenkant indd erg snel, soort witte waas ofzo.. maar verder geen klachten, geen raafels ofzo

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:38

Altijd terug gaan. Van zo'n product mag je emer duurzaamheid verwachten.
Ik had zelf Petrie lederen chaps. Daarvan begon het leer heel lelijk te bobbelen na twee maanden. Ook iets dat na zo'n termijn niet mag gebeuren. Ze zijn opgestuurd naar de fabriek en ik heb nieuwe gekregen. Er was iets fout gegaan bij het bewerken van het leer, waardoor dat was gebeurd.
En ik had een GPA pikeur cap. In de band die er over heen loopt kwamen rare luchtbellen, het zag er niet uit. Ook toen heb ik een nieuwe gekregen. Ik had die cap al bijna een jaar. Maar het is een product waarvan je mag verwachten dat het langer mee gaat. Zulke bedrijven lossen dat vaak heel netjes op vind ik.
Kijk als je een cap koop van 15 euro, dan kun je verwachten dat het na een jaar er niet meer tof uit ziet. Maar een cap van 300 euro dient toch langer mooi te blijven.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 10:17

Dautsen schreef:
Ze kunnen je misschien advies geven over hoe het beste te verzorgen.

Dat hadden ze ook gedaan, en ze gaven dus mij het advies om ze elke keer na gebruik weer te poetsen, maar niet dezelfde dag dat je gereden hebt, want dan zijn de laarzen nog een beetje bezweet, of vochtig en als je ze dan poetst dan zet het leer uit, dus heb dat ook nooit gedaan ofzo, verder precies "aan de regels gehouden" wat hun zeiden Knipoog

Ik rij er voorlopig toch even niet mee, dus ik denk dat ik begin volgende week er even mee terug ga, mijn ouders hebben nu geen tijd, en om er nou op de fiets heen te gaan lijkt me geen slim plan Knipoog.
Bedankt voor de reacties.

En idd, ze worden een beetje wit aan de binnenkant, misschien beweeg ik teveel met m'n benen Bloos, maar alsnog hoort zoiets niet nee.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:21

Henrieke schreef:
Dautsen schreef:
Ze kunnen je misschien advies geven over hoe het beste te verzorgen.

Dat hadden ze ook gedaan, en ze gaven dus mij het advies om ze elke keer na gebruik weer te poetsen, maar niet dezelfde dag dat je gereden hebt, want dan zijn de laarzen nog een beetje bezweet, of vochtig en als je ze dan poetst dan zet het leer uit, dus heb dat ook nooit gedaan ofzo, verder precies "aan de regels gehouden" wat hun zeiden Knipoog

Ik rij er voorlopig toch even niet mee, dus ik denk dat ik begin volgende week er even mee terug ga, mijn ouders hebben nu geen tijd, en om er nou op de fiets heen te gaan lijkt me geen slim plan Knipoog.
Bedankt voor de reacties.

En idd, ze worden een beetje wit aan de binnenkant, misschien beweeg ik teveel met m'n benen Bloos, maar alsnog hoort zoiets niet nee.

dat witte kan ook opgedroogd zweet zijn van je paard. Ik heb dat ook wel eens met mijn rijlaarzen. Ik maak ze dan wel altijd direct na het rijden schoon met een klein beetje zadelzeep en veel water. Daarna laat ik ze drogen en poets ik ze weer netjes op.
dat rafelige bij de ritsen waar je het over hebt, dat hoort natuurlijk niet zo!

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 14:49

Ik heb al jaren die laarzen. Mijn ervaring is dat het fijne laarzen zijn. Ik heb er nooit problemen mee gehad.

maaikysammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 14:54

hoi,

ik heb in juli ook rectiligne laarzen gekocht.
Rijden superfijn.
Maar bij mij liet het leer aan de binnekant los.
Ik ben vorige week ermee terugegaan en ze zijn teruggestuurd naar de fabriek.

Dat witte aan de binnenkant heb ik ook, maar das volgens mij opgedroogd zweet en een soort huidvet.

Ik hoop dat ik snel wordt gebeld over wat er nu verder wordt gedaan met mn superfijne, maar aardig dure laarzen.

Groetjes Maaike