Shet erg bezweet na longeren.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovekandy

Shet erg bezweet na longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 20:22

Als ik m'n shetje longeer zo ongeveer een half uurtje met touwtjes dan is ze erg bezweet.
ik zelf dacht om er dan daarna even een zweetdekentje op te doen en haar droog te stappen.
Nu had ik gehoort dat, dat juist helemaal niet goed is, dat ze het dan warm krijgt onder die deken en dat als we hem dan afdoen en dr dan op het land zetten ze teveel in een keer afkoeld. Maar het is toch ook niet goed al ga je met een bezwete pony zo de bak uit en de vrieskou in. Scheren vonden ze ookal geen optie want ze staat 24/7 op het land. Toen zeiden ze 'dan longeer je toch minder in de winter en korter dat ze niet bezweet raakt' we kunnen wel korter longeren maar toch blijft ze bezweet. En wil haar wel graag beetje op conditie houden, en een beetje haar buikje weg werken. Die is duidelijk aanwezig. Dus wat is jullie raadt aan mij?
Bedankt Knipoog
Als het hier niet goed staat zouden jullie het dan willen verplaatsen Bloos

Taron

Re: Shet erg bezweet na longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:36

ik zou een wollen zweetdeken opleggen en dr in de wei zetten. dan verdamt het vocht maar ze blijft toch warm. en als ze dan droog is kan hij eraf.

mariska12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:37

daar heb ik ook een beetje last van ...

ik volg dit even Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:39

Je kan haar best goed longeren en haar toch niet in het zweet werken. Vaker stappen tussendoor en lang uitstappen. Eventueel een laagje stro tussen de zweetdeken tot ze droog is en niet te warm wordt. Een dikke shetvacht krijg je erg slecht droog dus [naam] remedie is wat zorgvuldiger met het werk omgaan.

Kathinkaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:06

inderdaad, probeer wol en lang lang uitstappen

lovekandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 18:25

ik zal het eens uit gaan proberen. Knipoog

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:30

Je kan ook een stukje bij de borst weg scheren. Dan hebben ze geen deken nodig maar kunnen wel hun wamte krijgt.

SDKuiper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:19

texeenmaikey schreef:
Je kan ook een stukje bij de borst weg scheren. Dan hebben ze geen deken nodig maar kunnen wel hun wamte krijgt.

hebben ze dan geen deken nodig?? lijkt me wel vervelend voor t beestje in de winter zo een kale borst..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:19

Als mijn shet zweet stap ik lekker door buiten. Is ze daarna nog steeds nat dan leg ik even een dekentje op maar daar zet ik haar niet mee in de wei, een keer gek doen en het hele ding hang niet meer goed met alle gevolgen van dien. Ik zet haar dan even binnen met een plakje hooi. Vind mijn pa wat minder, want dat gebeurt dan in zijn schuur.

Die van mij staat ook 24/7 buiten, maar ik laat haar gewoon minder werken en ja die van mij is ook dik maar in de winter vind ik het niet zo erg. Als het weer wat zachter weer wordt, ga ik weer intensiever trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 12:06

VSW --> SV.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:04

capopjekop schreef:
Als mijn shet zweet stap ik lekker door buiten. Is ze daarna nog steeds nat dan leg ik even een dekentje op maar daar zet ik haar niet mee in de wei, een keer gek doen en het hele ding hang niet meer goed met alle gevolgen van dien. Ik zet haar dan even binnen met een plakje hooi. Vind mijn pa wat minder, want dat gebeurt dan in zijn schuur.

Die van mij staat ook 24/7 buiten, maar ik laat haar gewoon minder werken en ja die van mij is ook dik maar in de winter vind ik het niet zo erg. Als het weer wat zachter weer wordt, ga ik weer intensiever trainen.

Mee eenss.. Lachen
Ga anders wandelen i.p.v. longeren, minder inspannend, maar je houd wel wat conditie ( zowel pony als baasje.. Clown )
of idd tussendoor veel stappen met longeren, goed instappen en lang uitstappen Lachen