Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
marloezzke schreef:het belangrijkste het werkelijke gewicht.
9 van de 10 keer wordt je verteld dat je mag rijden met b rijbewijs terwijl dat niet zo is.
dus let daar heel goed op.

Behalve als het een oldtimer is he
runningkawa schreef:Meestal mag je idd wel 1 paard laden
2 paarden zelden tot nooit.
Maar is het goedkoper dan auto met trailer?
Ik kan het me nauwelijks voorstellen.
De wegenbelasting is echt niet leuk
russel schreef:De wegenbelasting is altijd maar een kwart tarief, dus ipv 4 x een Iksbedrag, betaal je maar 1x dat bedrag. Wel ontheffing vragen via de belastingdienst. Voor mijn vrachtwagen toen hij nog net geen old-timer was 420 euro per kwartaal, dus voor een heel jaar, maar ik had wel een zware.
russel schreef:Ja idd, als particulier, maar zij is toch particulier? Ik had trouwens op papier een bestelauto die teruggekeurd was als paarenvervoer. Stond op het kenteken en daarop is ontheffing aangevraagd bij de RDW. De verzekeringspremie is ook gebaseerd op dit paardenvervoer, ik geloof dat ze het dan onder catergorie camper doen. Iig niet als vrachtwagen/bestelauto want dan kom je schreeuwend duur uit. Betekent wel dat je een logboek moet bijhouden van het aantal dagen en km die je rijdt per jaar, omdat het als incidenteel wordt gezien.

hier in België geldt die regel allesinds