Aanschaf trailer: Hotra of Atec

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Wanderers

Aanschaf trailer: Hotra of Atec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 18:08

Wie heeft ervaring met deze trailers?
Onze I For Williams is niet meer goed genoeg om paarden te vervoeren en, vertrouwd, opknappen loopt dusdanig in de papieren dat een nieuwe trailer kopen reeeler is. Liefst zouden wij weer een IFW kopen of een Humbauer, maar de eurootjes ontbreken hiervoor.
Wij twijfelen nu tussen de Hotra Innovatie Plus of de Atec Starline Elite. Hoop op reacties van ervaringsdeskundigen Knipoog .

ikke

Re: Aanschaf trailer: Hotra of Atec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:38

Techneut mag ook?
Ik ben maar zo vrij, ik heb ze beiden bekeken. Die Atec heb ik gisteren eens goed bekeken en ik zou die in geen enkel opzicht willen vergelijken met Ifor. Dat is echt een hele andere klasse trailer. Gezien de keuze die je stelt zou ik voor Hotra kiezen, al zou ook die zeker niet mijn eerste keuze zijn. Voor een paar euro meer heb je een Weijer of iets in die klasse.

P.S. wat moet die Ifor kosten?

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:40

Hotra niet doen! Geen goede trailer. Ik heb gehoord dat veel paarden die problemen hebben met trialers vaak geladen werden in Hotra's! Atec is een super fijne trailer!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:42

Hotra is hier in de buurt een veel verkocht merk (Hotra is gevestigd in Rijssen) en ik ken alleen positieve ervaringen. Ook ken ik enkele mensen met een Atec en daar heb ik ook nog nooit iets negatiefs over gehoord. Maar om nou te zeggen dat Hotra-trailers 'geen goede trailers' zijn... Neuh, daar ken ik te veel tevreden gebruikers voor.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:47

Mitnait schreef:
Hotra niet doen! Geen goede trailer. Ik heb gehoord dat veel paarden die problemen hebben met trialers vaak geladen werden in Hotra's! Atec is een super fijne trailer!

Ik heb nog nooit meegemaakt dat laadproblemen gerelateerd zijn aan een merk trailer! Zelfs van professionals nog nooit een dergelijke conclusie gehoord. Lijkt me dus redelijk uit de lucht gegrepen.
Ik ben "not impressed" van de constructie van een Atec.

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 19:22

ikke schreef:
Techneut mag ook?
Ik ben maar zo vrij, ik heb ze beiden bekeken. Die Atec heb ik gisteren eens goed bekeken en ik zou die in geen enkel opzicht willen vergelijken met Ifor. Dat is echt een hele andere klasse trailer. Gezien de keuze die je stelt zou ik voor Hotra kiezen, al zou ook die zeker niet mijn eerste keuze zijn. Voor een paar euro meer heb je een Weijer of iets in die klasse.
P.S. wat moet die Ifor kosten?

Haha! Hoe meer reacties, hoe liever!!
IFW en Humbauer zijn idd. heeeel andere klasses dan de Hotra en Atec, wil ze dan ook niet met elkaar vergelijken. Een Mercedes kun je ook niet met een Skoda vergelijken .. Knipoog . Het gaat er ons echter om dat we een vertrouwde trailer voor een redelijke prijs zoeken. Erg veel gebruiken doen we 'm niet, maar ik vind dat als je (zoals wij) 4 paarden hebt dat je dan wel eigen vervoer moet hebben. Zou ik echter wekelijks op pad gaan en als het financieel haalbaar was, dan zouden we zeker voor een 'degelijker' trailer kiezen ...
Overigens hebben wij ooit een Weijer in de familie gehad en daarvan vonden wij (toen!) de klep te steil.
Mocht je echt interesse hebben voor de IFW dan kunnen we daar denk ik beter over PB'en Cool .

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:31

Wij hebben dus de Hotra Innovatie (niet de plus, want ik wilde geen latjes op de laadklep) gekocht en ik vind hem helemaal super. Hiervoor hadden we een Heja en altijd problemen gehad met laden en lossen. Nu lopen de paarden bij de Hotra er heel braaf op en af. Ik ben er dik en dik tevreden over. De trailer is mooi ruim van binnen en alles zit erop of eraan. Hij ligt goed op de weg en ziet er ook nog eens mooi uit. Hij is ook hoger dan onze Hejatrailer en kwalitatief doet hij niet onder voor de Atec. Het enige wat we er in hebben laten maken, zijn 2 oogjes voor de hooinetten. Een vriendin van ons heeft al jaren een Hotra en is er ook nog steeds erg tevreden over. Kwalitatief vind ik hem niet minder dan andere trailers.

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 20:56

@Jol1 : wordt de klep niet glad bij nat weer en door mest? Wilde zelf eerst ook geen ingegoten klimlatten, maar volgens iemand zouden de paarden op een 'gegoten' klep toch wel sneller uitglijden?!

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:03

De klep wordt zeker niet glad, want hij is wel met rubber bekleed. Ook bij nat weer en mest is het niet glad. Bij mijn oude trailer had ik ook geen latjes en die klep was ook nooit glad. Ik wel eens een paar keer een trailer gebruikt die wel latjes had en als het paard dan net ongelukkig op zo'n latje stond, schoot de hoef een stukje weg. Vond ik zelf heel onhandig.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 06:37

Ik had een Hotra nu een Atec maar de volgende wordt echt weer een Hotra hoor Haha! zijn echt supertrailers voor een nette prijs.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 07:01

Ik heb een Atec Olympialine. Ok, het is niet de goedkoopste uitvoering.
Ik ben helemaal tevreden met de Atec. Hebben pas terug een rit gemaakt van 3,5 uur. Hij ligt prima op de wegen en mijn paard loopt er zonder problemen in.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 09:38

Volgens mij zijn heel veel onderdelen van verschillende merken trailers hetzelfde. Heel veel trailers hebben bijv. ALKO-assen e.d. Daarnaast kijken ze ook bij elkaar af en lijken de trailers ook erg op elkaar. Behalve dan de Ifor Williams, want dat is echt een Engelse trailer. De Hotra Innovatie is heel compleet en erg voordelig vergeleken met andere merken.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 09:53

Jol1 schreef:
Volgens mij zijn heel veel onderdelen van verschillende merken trailers hetzelfde. Heel veel trailers hebben bijv. ALKO-assen e.d. Daarnaast kijken ze ook bij elkaar af en lijken de trailers ook erg op elkaar. Behalve dan de Ifor Williams, want dat is echt een Engelse trailer. De Hotra Innovatie is heel compleet en erg voordelig vergeleken met andere merken.

Ja, dat denk ik ook. Ik heb zelf een Atec, maar we zijn best wel lang op zoek geweest en we hebben alles vergeleken. Conclusie: het verschilde allemaal niet zo veel van elkaar. De atec ligt in ieder geval super op de weg, wij voelen hem er niet eens achter hangen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 09:57

Heb een Hotra Jumper, super tevreden.
Alleen de bevestiging van de hooizak gaat wat onhandig, that's all!
Mooi ruim, goede bodembedekking, niet gladde klep en uitzetraampjes zijn ook fijn. Volgende zou er zo weer een worden.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:02

ik heb een Atec Technoline de Luxe, erg goede trailer voor het geld wat hij kost.
Heel eenvoudig en degelijk.
Heb hem nu een jaar of 4 en hij bevalt super.
Ik vind het een goede trailer met een goede kwaliteit/prijsverghouding.

@ikke: ik heb wel degelijk verhalen gehoord van mensen die juist geen IFW meer willen omdat ze teveel "rammelen" en dus lawaai maken waardoor paarden ze vervelend vinden. Zelf heb ik er geen ervaring mee... maar heb het wel vaker gehoord.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:05

Ik heb ook de Atec Olympialine.
Ben er heel blij mee, is net wat breder dan de andere 1,5 paards (tenminste, de uitvoering die ik heb) en ligt super achter de auto!
Heb hiervoor een oude Hotra gehad, maar die zwalkte heel de tijd heen en weer met rijden. Maar de nieuwe modellen zijn vast veel beter dus eigenlijk kan ik er niks zinnigs over zeggen...

Wat ik wel gemerkt heb dat moeilijk laadbare paarden wel mijn trailer zo instappen. Mijn trailer is helemaal wit van binnen en toont daardoor erg ruim. Maar dat zou ook zo gegaan zijn gok ik, in een andere lichte ruime trailer....

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:37

Klopt helemaal, hoe ruimer de trailer lijkt hoe makkelijker ze laden. Onze trailer is ook helemaal wit van binnen met een doorzichtig tussenschot en ook nog hoger dan onze oude trailer. Inderdaad lopen ze nu zo naar binnen en voorheen zag ik er al tegenop als ik weg moest. De Innovatie is trouwens een 2paardstrailer en die liggen sowieso al stabieler op de weg dan een 1 1/2paards. Met die Alko-assen is de wegligging ook veel beter dan bij oude trailers.

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:40

De Hotra Innovatie (plus) is momenteel denk ik de trailer met de meeste "waar voor je geld". Het is een tijdelijk actiemodel

Jimster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:02

Ik heb een Hotra Elegance 1,5 paards met zadelruimte voorin en het is echt de fijnste trailer die ik heb gehad. Nooit problemen bij laden en lossen. Het is maar net met welk merk je goede ervaringen hebt en wat je van mensen uit je omgeving hoort.