dijen je kuiten nog uit na je 16e?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Juli

dijen je kuiten nog uit na je 16e?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 17:46

Ik wil graag lederen rijlaarzen, maar ik hoorde laatst van iemand dat je daar beter mee kunt wachten tot ná je zestiende, omdat je kuiten nog veel breder zouden worden. Nou ben ik zestien en volgens mij wel zo'n beetje uitgegroeid, maar ik twijfel toch. Nou is mijn vraag, is dit waar of niet? En heeft iemand er ervaring mee?

KiWiKo

Re: dijen je kuiten nog uit na je 16e?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:48

ligt eraan hoeveel je aankomt Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:49

Nou, zelf heb ik niet het idee dat ik de afgelopen paar jaar nog groter ben geworden (of bredere kuiten heb gekregen, eerder smallere), maar ik heb geen idee hoe lang je van plan bent te gaan doen met die rijlaarzen, maar soms kan het (of het nu "door omstandigheden" of onverklaarbaar is) plotseling hard gaan met veranderingen in je lichaam. Denk niet dat je van tevoren kan zeggen dat ze de komende zoveel jaar in ieder geval wel zullen passen..

vuurneon

Die van mijn zijn iig dikker geworden, ik ben nu 21. Maar goed ik heb erg weinig vet om te verdelen. Het is per persoon dus verschillend. Maar vaak word je tijdens de puberteit overal wat ronder (meer vet).

lindsey

Inderdaad ligt eraan hoeveel je aankomt en hoeveel je gaat sporten.

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:51

Mijn kuiten worden alleen maar breder... Ik heb twee jaar geleden laarzen gekocht en ik pas ze inmiddels niet meer Nagelbijten / Gniffelen. En ik ben inmiddels 23 Clown

Het zal denk ik afhankelijk zijn van de persoon. Ook in hoeverre je nog zal groeien.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:52

maar als je laarzen niet meer passen kan je er ritsen in laten zetten en dan passen ze weer wel Haha!

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:53

Mijn kuiten zijn niet breder geworden, nogsteeds de breedte van een satéprikker Koe

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:53

KiWiKo schreef:
maar als je laarzen niet meer passen kan je er ritsen in laten zetten en dan passen ze weer wel Haha!

Een beetje creatief zijn dus Haha!

Maar ik bedoelde eigenlijk laarzen voor in het normale leven zeg maar. Had ik erbij moeten zetten, sorry Lachen

Juli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 17:56

Jullie gaan veel te snel, ik kan er niet tegenaan typen Tong uitsteken

De laatste jaren is er weinig aan mijn figuur verandert, dus ik ga er van uit dat dat zo blijft. Sporten zit er toch niet in, dus op zich hoef ik me niet zoveel zorgen te maken, omdat de kuitmaat altijd nog met een rits aan te passen is. Ik ben wel van plan om nog een héééle lange tijd met die laarzen te gaan doen. Voor mij is het namelijk een hele grote uitgave.

bedankt voor de supersnelle antwoorden Knipoog
Laatst bijgewerkt door Juli op 29-10-06 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:57

Het ligt er maar net aan hoeveel je sport. Als je ineens een ingeving krijgt op te gaan hardlopen, dan worden je kuiten wel dikker, en als je veel loopt ook. En als je aankomt, doen je kuiten natuurlijk ook gewoon mee. Maar dat hou je toch, als je 20 bent kunnen je kuiten ook nog dikker worden. Als je voeten uitgegroeid zijn, en je bent zelf redelijk uit de puberteit qua uitdijen enzo, dan kan je het wel doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:00

Juli schreef:
Jullie gaan veel te snel, ik kan er niet tegenaan typen Tong uitsteken

De laatste jaren is er weinig aan mijn figuur verandert, dus ik ga er van uit dat dat zo blijft. Sporten zit er toch niet in, dus op zich hoef ik me niet zoveel zorgen te maken, omdat de kuitmaat altijd nog met een rits aan te passen is. Ik ben wel van plan om nog een héééle lange tijd met die laarzen te gaan doen. Voor mij is het namelijk een hele grote uitgave.

bedankt voor de supersnelle antwoorden Knipoog

Oh, misschien ook handig om eens te kijken naar je bouw en hoe mensen met ongeveer dezelfde bouw (op jouw leeftijd) eruit zien die ouder zijn dan jij, je moeder of een nicht of oudere zus bijvoorbeeld... Eens kijken of die ngo steeds dezelfde bouw hebben als jij (of ongeveer) en hoe het komt als dit niet zo is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:01

toen ik 25 kilo zwaarder was paste ik ook niet meer in mijn laarzen Haha! Haha!

nu weer wel Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:06

niet fanatiek gaan waterpoloen of schaatsen, daar krijg je enorme gespierde kuiten van! Tong uitsteken

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:07

De oplossing van Nouks vind ik een hele goede Lachen Want echt, het valt niet te zeggen hoeveel je kuiten evt. nog groeien. Het zijn natuurlijk ook spieren dus als jij ineens veel meer gaat fietsen ofzo, ik noem maar wat, heb je ook kans dat ze gaan groeien. Denk dat het sowieso verstandig is om laarzen aan te laten meten waar je met flinke dikke sokken (voor in de winter) ook nog inpast, dan heb je ook wat speling Lachen

Ik ben overigens nu 19, heb toen ik 15 was een paar rubberen laarzen met leren bovenkant gekocht met de smalste kuitmaat omdat ik toen echt dunne benen had, maar die pas ik echt niet meer...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:11

In principe kun je er wel vanuit gaan dat ze iets zullen uitdijen, maar hoeveel hant af van je leefstijl en genen.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:38

als ik aankom, worden mijn kuiten dikker, als ik weer afval weer dunner.

in de zomer houdt ik veel vocht vast en dus zijn mijn kuiten dan ook dikker en 's morgens en 's avonds scheelt erg veel bij mij!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:58

Precies Marloezzke, het hangt er helemaal vanaf hoeveel je aankomt/afvalt of traint.
Nee, je lengte zal niet meer groeien, maar in de breedte zal het altijd blijven veranderen, tenzij je natuurlijk heel regelmatig leeft.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:20

Ik heb behoorlijk dikke poten gekregen moet ik eerlijk bekennen. Tot mijn 18e bleef het juist redelijk stabiel, daarna ineens een 'diktesprong' die tot mijn 23e ongeveer wel rond hetzelfde bleef schommelen en daarna begonnen de trubbels pas echt. De max is nog wel dat ik door heel veel paardrijden gigantisch gespierde kuiten kreeg, door ineens veel minder te rijden werden die spieren vervangen door vet en ik kan nu, 6 weken na mijn bevalling niet eens meer in mijn rubberen rijlaarzen met kuitmaat XL, dus mijn leren laarzen durf ik niet eens uit de kast meer te halen Bloos
Ik vrees dat het weer een nieuw paar wordt maar ik gun me nog even de tijd (en de hoop) dat het toch minder wordt.
Bij de keuze wel of niet aan leren rijlaarzen zou ik meer kijken naar of je voetmaat en de lengtemaat nog verandert. De kuitmaat verandert toch nog wel in je leven maar het is een mooie stimulans om op hetzelfde gewicht proberen te blijven Haha!

grobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:09

's Morgens zijn je kuiten dunner dan s'avonds. Een dag staan krijg je ook dikkere kuiten door.
Op welk tijdstip rij je het meest? Op dat tijdstip kun je ook het beste de laarzen passen.

Oh ja, misschien niet voor jouw van toepassing, door een zwangerschap kunnen/worden je kuiten ook dikker.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:56

Mijn kuiten zijn ook wat dikker geworden, ik ben nu 20.
Heb mijn eerste paar leren laarzen dik 3 jaar geleden gekocht, en mijn kuiten zijn wel degelijk iets 'gegroeid'. De laarzen zaten mij toen al strak en heb ze kortgeleden verkocht omdat de ritsen tijdens het rijden steeds naar beneden gingen. Clown