Hoeveel gram winterdeken ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

priamos

Hoeveel gram winterdeken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 15:10

Ik ga aankomende week een nieuwe winterdeken kopen omdat de mijne helemaal kapot is.
Nou wil ik toch ff weten hoeveel gram ik nodig heb, sta op een manege waar de paarden in de winter binnenstaan en mijn paard staat niet bij de deuren die open gaan voor frisse lucht maar verder achterin de stallen tege de kantine aan.
ik zou het nou echt niet meer weten omdat mijn oude paard dicht bij de deuren stond had ik eerst een 400 grams deken maar nu heb ik mijn nieuwe paard verder naar achter staan.

heeft iemand van jullie een idee hoeveel grams ik nu nodig heb kom er zelf niet helemaal uit

el_elly

Re: Hoeveel gram winterdeken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 15:15

hoi! 400grams is voor wanneer het s avonds vriest tot 5graden

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 15:16

dat weet ik mar omdat die deuren smorgens vroeg open gaat en savonds tege 11 uur pas dicht staat ie wel op de tocht,, bij mijn nieuwe was ik niet van plan een 400 grams te kopen maar zou dan niet weten hoeveel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 15:49

HAR --> SV.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 15:53

denk dat je met 200 grams een heel eind komt. Maar dat hij op de tocht staat, dat zou ik persoonlijk minder vinden! Maar kijk even om je heen wat de andere paarden aan dekens op hebben. Dan kun je vergelijken!

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 15:56

ik gooi er een 300 grams op Lachen

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 22:44

hij staat niet op de tocht,, gelukkig

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:41

300 grams moet voldoende zijn toch... of het moet een echt koude winter worden, en het ligt er ook aan of je paard een dikke vacht heeft, of een minimale vacht.. dan zal ie het eerder koud hebben.. maar dan kan je er altijd nog een extra dekentje onder gooien mocht het echt te koud worden.

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 22:51

daar zat ik dus ook aan te denken! maar hij word geschoren dus zit echt te twijfelen hoeveel grams,, bij ons zegge koop je er een vaan 200 grams en dan een onderdeken der bij als het echt koud word

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 23:43

dat kan idd ook, maar welke deken heeft je paard nu op? als je hem bijv. gaat sheren en he tis vrij koud, kan je hem misschien ook snachts een 400 grams opleggen...

maar het ligt eraan hoe kou gevoelig je paard ook is sommige hebben het nooit koud, maar je hebt net als bij mensen er een paar kou - leiders bij zitten Tong uitsteken

orisse stond vorig jaar onder een 200 grams dekentje met een wollen deken eronder voordat ze geschoren werd, toen werd ze geschoren en heeft ze haar 400 grams om gekregen... ( we wilden gewoon nog niet met een dikkere deken beginnen voordat ze geschroren werd )

als je maar gewoon goed in de gaten houd dat je paad geen kou staat te leiden, ikzelf vind een wolle ( halsdeken) altijd wle fijn voor het geval je er iets onder wilt gooien als ie het toch te koud heeft...

maar je kan idd een onderdekentje kopen.. ( zijn gloof ik verkrijbaar van 300 - 500 grams tegenwoordig )