Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Starbreeze schreef:Ik denk dat men verwacht dat het op dat niveau toch wel in orde moet zijn (en anders hou je vooral jezelf voor de gek).
Een goede jury ziet dat toch wel, als je geen aanleuning hebt, of een slechte, dan kom je volgens mij behoorlijk in de knoei met zulke proeven. Je kan dat ook wel zien of het paard in de middengangen de hals mooi naar voren wil doen.

Starbreeze schreef:Nou geen leuke oefening tot daaraan toe, maar ik neem dat thuis wel mee in de training.

Starbreeze schreef:Ik denk dat men verwacht dat het op dat niveau toch wel in orde moet zijn (en anders hou je vooral jezelf voor de gek).
sjakie schreef:Starbreeze schreef:Ik denk dat men verwacht dat het op dat niveau toch wel in orde moet zijn (en anders hou je vooral jezelf voor de gek).
Commentaar gisteren van de jury bij ons concours was dat ze in de groep M1 en M2 maar 2 paarden heeft gezien waarvan ze verwacht dat ze de hals uit konden leggen. De rest was veelste strak en volgde totaal niet de hand. En het aantal deelnemers was niet zeer gering.
en die mensen komen zichzelf nog wel tegen denk ik zo. oosterhoff schreef:Ik denk ook dat een heel groot deel van die trekkers en plukkers door de mand gaan vallen in de M en in de Z. Er zitten er daar genoeg en als jullie het zo'n but oefening vinden zegt dat al genoeg.
Moeilijk he hals strekken!
oosterhoff schreef:Ik denk ook dat een heel groot deel van die trekkers en plukkers door de mand gaan vallen in de M en in de Z. Er zitten er daar genoeg en als jullie het zo'n but oefening vinden zegt dat al genoeg.
Moeilijk he hals strekken!

fresco schreef:Ik weet zeker dat er enorm veel mensen door de mand gaan vallen!
En als je aanleuning toch goed in orde is, is halsstrekken toch niet moeilijk?!
Raar dat iedereen het dan toch een moeilijke oefening vind!
toch nog hals strekken voor een 8
Of de jury heeft er niet doorheen gekeken, dat kan ook. Hij zakte wel keurig. Lielle schreef:Ik vind het een geweldige oefening, en moet zeggen dat ik er ook altijd goed op scoor, met meerdere paarden.
Maar in het M en Z zit er wel een oefening in die vergelijkbaar is, nl de uitgestrekte stap. Ook dan moet je mooi kunnen uitschuiven en je aanleuning bewaren.
De overgang naar de stap in het hals strekken uoit het vorige boekje mis ik ook enorm, prima controle!

) goede punten