rits laten zetten/ spie in leren rijlaarzen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mja

rits laten zetten/ spie in leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 21:46

Ik ben sinds kort weer begonnen met paardrijden. Nu heb ik mijn oude leren rijlaarzen weer uit de kast gehaald, maar wat blijkt... ik pas er niet meer in. Nu vroeg ik mij af of iemand weet waar ik mijn laarzen kan laten oprekken, of een rits in mijn laarzen kan laten zetten in de regio Groningen. Mijn laarzen zijn van gecoat leer dus volgens mij kun je ze niet laten oprekken. Ik vind het wel belangrijk dat het netjes gebeurd. Wie o wie heeft goede adresjes voor mij in het noorden waar ik een rits of een spie in mijn laarzen kan zetten?
Alvast bedankt!

Yess

Re: rits laten zetten/ spie in leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:33

Divoza in Leek heeft een eigen zadelmaker maar gecoat leer kan max. 1 cm opgerekt worden, met het risico dat het weer terug krimpt. Naar mijn weten kan er ook geen rits in geplaatst worden, op een mooie manier in ieder geval, maar wie weet dat de plaatselijke schoenmaker zijn hand er niet voor omdraait. Als je kiest voor die laatste wel duidelijk aangeven Waar de rits moet, heb weleens laarzen gezien waar de ritsen 'per ongeluk' aan de binnenkant gezet waren, rijd toch niet zo lekker.. Knipoog succes ermee.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:32

Ik heb mijn laarzen gewoon laten oprekken bij de schoenmaker! Volgens mij doen heel veel schoenmakers dat.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:42

Ik heb een rits laten zetten bij de schoenmaker in winkelwijk Marsdijk in Assen, is netjes geworden