Enkele jaren terug heb ik de Petrie standaard gekocht. Het model zoals nu verkocht wordt. Dus met dressuurboog van 4 cm. Nog wel de oudere maatvoering volgens mij (8-40-54,XXLW). Omdat deze laarzen toch wat intensief gebruikt worden wilde ik wel andere laarzen zodat ik m'n laarzen ook wat kan sparen (ik loop er veel mee, ook door de modder en ze worden soms niet weer droog).
Ik ben uiteindelijk toevallig tegen een paar standaards in de aanbieding aangelopen. De laarzen hebben exact dezelfde maat als m'n andere, alleen is dit het oudere model, dus zonder dressuurboog. Ik heb ze gepast en ze voelden ong. net zo aan, wel enorm stug, maar dat zijn nieuwe laarzen altijd. Het was wel mijn maat. Inmiddels heb ik er 2 keer mee gereden. Maar het is net of de laarzen toch een andere maatvoering hebben. Ze zakken namelijk rond m'n enkels af.
Dit heb ik bij die andere laarzen niet. Is het model toch wat veranderd, behalve de dressuurboog? Volgens de winkel waar ik ze gekocht heb is echt het enige verschil de dressuurboog. Maar ik heb het idee dat de oudere standaards ook stugger zijn en ze ze zakken dus af.
Iemand tips om dat afzakken te voorkomen? Ik heb dus rond m'n enkel te veel ruimte. De kuitmaat is goed.