David de Wispelaere?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kabouterdans

David de Wispelaere?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 09:13

Katja

Re: David de Wispelaere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 11:56

Ik heb een keer een les bij hem gereden en dat was heel interessant. Doordat ik op dit moment alleen jonge paarden tot me beschikking heb is het er de laatste tijd niet van gekomen maar ik wil er zeker weer een keer heen.

hiltje1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:58

Een kennisje van mij heeft haar jonge paard een tijdje bij hem in training gehad. Dat paard stond dan af en toe een paar weken bij hem.

Ben eens met haar meegegaan op een gewone doordeweekse dag toen hij zijn eigen paarden trainde (en die van haar).

Ik was onwijs onder de indruk van het geduld dat die man heeft. Hij reed achter elkaar drie groene paarden en ik moet zeggen dat ik echt overtuigd was van zijn geduld en zachtachtaardigheid. Hij rijdt compleet klassiek zonder enig dwang of drang.

Helaas vinden veel mensen wel dat dat soms te langzaam gaat. Die kennis van mij traint nu bij iemand anders omdat ze wat sneller wat meer vooruitgang wilde. Maar nog wel steeds eerlijk, want laatst is ze bij een andere professionele en bekende stal geweest maar daar liep alles met slof. Heeft ze toch maar voor bedankt.

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:34

Ik heb al zo'n twee jaar les van hem, en het bevalt mij heel erg goed.

Basis is altijd ontspanning, en van daaruit ga je verder werken. Er komt nooit dwang bij kijken, maar dat betekend niet dat het niet heel hard werken is voor paard en ruiter. Eerste waar aan gewerkt wordt is je eigen houding en zit. Dan merk je pas wat voor een enorme inpact je houding heeft op je paard, en hoeveel controle je kunt hebben simpelweg door goed te zitten.

Als je een keertje wilt komen kijken, komende zondag geeft hij toevallig weer les in Kuinre, ik rijd dan zelf ook mee. Laat het maar even weten.

khorizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:50

Wat kosten zijn lessen en geeft hij overal in Nederland les.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:47

sphinxie hier op bokt lest bij hem.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:48

bij cinnic geeft hij clinics.

Anniicka_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 16:57

Ik heb ook een tijdje les van hem gehad. Alleen ben ik er mee gestopt omdat het altijd ergens anders en ik dan met vervoer zit.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:07

PM Elskevree eens. Ze organiseerd(e) lessen van David in Zuid Holland.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 21:39

Ik ben ook wel erg geinteresseerd. heb goede dingen over hem gelezen en gehoord. Ik ga dan ook zeker Elskevree even een pb sturen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:23

Ik mag, als het goed is, 9 dec a.s. in een clinic van hem meerijden, ben heel benieuwd!

Ventilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:51

wat vraagt hij voor een les weet iemand dat

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:41

David komt eens per maand in Ouderkerk aan de Amstel Pling Ik organiseer die lessen samen met mijn vriend Q.

Mensen die belangstelling hebben om te kijken (gratis) of te komen lessen, stuur dan een mail met je gegevens naar:
clinic.dwdewispelaere@hotmail.com
Dan blijf je op de hoogte van schema's, data, etc.

David komt zondag 10 en maandag 11 december weer in Ouderkerk a/d Amstel lessen geven Ja

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:36

Ik heb nu drie lessen van hem gehad bij stal Cinnic in Kuinre.
Hij is ontzettend geduldig en heeft je paard heel snel door.
En maakt heel goed duidelijk wat hij bedoeld.
Er wordt niet gereden om het leren van de oefeningen, maar oefeningen worden gebruikt om je paard beter te gymnastiseren. Het lijkt een heel klein verschil, maar het is een wereld van verschil. Ik was al een beetje voorbereid op zijn lessen om dat ik ook bij de eigenaresse van stal cinnic rij en dus wist en een aardig eindje omgeschakeld was (maar ik maak nog veel fouten) naar het rijden met je lichaam. Ik vind het SUPER!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:45

Rijden met je lichaam? Hoe bedoel je dat?

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:21

Rijden met je houding en zit.
Alles kan op je houding en zit, sturen, het paard zijn houding beinvloeden, tempowisselingen. Wanneer je dit niet doet is het zelfs zo, dat je je paard eigenlijk aan het belemmeren bent.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:59

Ow zo Lachen Okay! Daar kan ik me heel goed in vinden Haha! Sterker nog: ben het er mee eens!

Ben nu helemaal benieuwd wat voor nieuwe dingen mijn paard en ik gaan voelen/ervaren op 9 december in Kuinre Haha!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:10

iemand die weet of ie ook lessen in belgie geeft.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:27

Ik weet inmiddels dat hij in Bodegraven komt... en hoorde van Foogul dat David ook wel eens in Breda komt. Weet iemand hier wie de lessen / clinics in Breda organiseerd?

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:09

Sansje schreef:
Ik weet inmiddels dat hij in Bodegraven komt... en hoorde van Foogul dat David ook wel eens in Breda komt. Weet iemand hier wie de lessen / clinics in Breda organiseerd?

Stuur David een mail om er achter te komen. Z'n adres vind je op de website Pling

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:08

Heb je een overzicht van de plaatsen waar David les geeft? (misschien in de buurt van Utrecht?)

(ik heb hem ooit een mail gestuurd, maar heb er helaas nooit een reactie op gehad!)

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 17:58

rhijnauwen schreef:
Heb je een overzicht van de plaatsen waar David les geeft? (misschien in de buurt van Utrecht?)

(ik heb hem ooit een mail gestuurd, maar heb er helaas nooit een reactie op gehad!)

David is recent naar Aken verhuisd, dus alle snoertjes zijn nog niet helemaal ingeplugd Haha!

De twee "grootste" locaties waar hij lessen geeft zijn Kuinre en bij ons in Ouderkerk aan de Amstel. Sporadisch komt hij ook wel eens in Eemnes bijvoorbeeld, dat is meer jouw kant op. Maar ik waarschuw je, daar zul je zeker niet elke maand les kunnen krijgen.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:33

sporadisch les is ook voldoende! (ik wil hem graag aan het werk zien, zou je me willen tippen als hij in Eemnes is?)

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 17:11

Ik wil hem ook wel eens aan het werk zien. Ik woon trouwens ook in omgeving Utrecht. Wat betalen jullie voor een les als ik even brutaal mag zijn?

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 17:17

ik zou ook graag willen weten waar hij bv een clinic geeft en zelf rijd ,zou ik wel eens willen zien, ik ga geregeld in ouderkerk kijken en heb ook wel een een les gehad, heel anders dan ik gewend was! super(was op horse event 2006)
een les is 50 of 60 Euro geloof ik