Rectiligne wien/oslo, ervaringen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Rectiligne wien/oslo, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 20:14

Wie heeft ervaringen met de Rectiligne Wien? of de Oslo
Welke heeft de voorkeur? De oslo (rundleer) of de Wien (kalsfsleer)?
Blijft de laars lang mooi? Vergelijkbaar met de Petrie Standaard?
Zakt de laars ver in of valt het mee? Blijft het leer stug of wordt het soepeler?

nickynicole

Re: Rectiligne wien/oslo, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 20:20

Ik heb de Wien, het is een hele stevige vormvaste laars. Iets te zelfs, ze zijn wat ingezakt dat ik ze wat kort vind geworden maar ze zijn na 2,5 jaar nog lang niet 'op' en nog waanzinnig mooi.
Bij de volgend laarzen ga ik wel kiezen voor een wat soepeler leer. Normaal rijd ik met chaps, en ik mis het 'gevoel' met mijn laarzen wel een beetje.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 12:03

Zakken ze dus wel in? DAt heb ik juist niet nodig. Ik heb eigenlijk langere laarzen dan de langste confectiemaat nodig. Maar maatwerk is mij te duur. Dus ik zoek laarzen die niet inzakken.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:58

Ja ze zakken in, er komen zoieso plooien in van het buigen van je enkel. dat is onvermijdelijk en 'kost' je een ventimeter of 2.

Ze zullen -omdat ze zo stevig zijn- wel minder inzakken als een laars met zachter leer.

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:55

Ik heb zelf chaps van retiligne - erg tevreden over de kwaliteit!

marijke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:22

Citaat:
Zakken ze dus wel in?

Zakt niet elke lederen laars iets in. Ik kan me herinneren dat toen ik mijn eerste paar kocht, ik in het begin heel erg het gevoel had dat ze in mijn knieholte prikten. De verkoper zei al dat ze iets in zouden zakken en ze dan mooi zouden blijven staan en hij had gelijk.

Ik wil dit topic even volgen omdat ik op internet mooie rectiligne laarzen heb gezien, maar eigenlijk nog nooit van het merk gehoord heb Bloos Ik twijfel nu (vanaf de plaatjes gezien) tussen de Dallas en de Jackson, dit zijn wel de iets goedkopere modellen. Als ik ze in het echt zie, kan ik natuurlijk pas echt kiezen.

Maar in principe zijn het laarzen van normale/goede kwaliteit? Het overleer van de jackson is kalfsleer en van de dallas rundleer, dus er zal wel (hoop ik) geen coating overheen zitten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 18:21

Elke laars zakt iets in. Maar sommige zakken maar heel weinig in. Ik heb geen zin in duur maatwerk, en als de hoogste standaardmaat niet te veel inzakt, dan kan dat wel (eigenlijk zouden ze nog zo'n 3-4 cm hoger moeten, maar ik vind 80 euro voor maatwerk te veel). Dus 1 cm inzakken is geen ramp, maar 3-4 wel.
Laarzen met rits zakken bijvoorbeeld veel en veel te ver in. Als deze laarzen niet zo ver inzakken, dan is dit misschien een optie. Door de vrij hoge dressuurboog zie je niet dat ze wat aan de lage kant zijn. Ik wil gewoon voor wedstrijden een paar mooie laarzen hebben.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:13

Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat laarzen met rits heel veel inzakken.
Ik heb ook rectiligne, rundleer met rits. Ze zijn opvallend dun en soepel voor die prijsklasse.
Ik heb ze trouwens op maat laten maken omdat mijn maat niet standaard leverbaar is. Daarbij wordt 2 cm gerekend voor het inzakken.
De meerprijs voor maatwerk viel mij erg mee, destijds honderd gulden (ja zolang heb ik ze al). Misschien toch een beetje langer doorsparen?
Overigens kan je de schade beperken door spanners te gebruiken en je laarzen nooit neer te zetten maar plat te leggen of op te hangen.

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:16

Heb rectilignes gehad, met rits ook, werkelijk de meest slappe leren laarzen die ik ooit gehad heb. Waren ook heel snel kapot. Zowel de ritsen als het leer zelf waren echt een ramp..
Ik hoef ze nooit meer

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:37

Zo kan je weer zien, meningen verschillen.
Ik heb overigens wel een rits kapot gehad, maar ritsen zijn altijd kwetsbaar.
Ik vind het juist heel prettig, soepel leer. Daarom nemen mensen toch ook kalfsleer?!

ik herinner me trouwens dat er ook goedkope rectilignes waren destijds, die helemaal niet gevoerd waren. Die heb ik dus niet, die waren echt heel slap. die van mij zijn keurig leergevoerd.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 18:13

Die met ritsen heb ik in een grijs ver verleden ook gehad. Te soepel en de rits was niet goed, de rem deed het niet, dus ze gingen telkens open.
Die laarzen heb ik uiteindelijk verkocht.

Ik heb het nu dus over de duurdere modellen, de rundleer van 325 en de kalfsleer van 395. I kvind eigenlijk 300 euro meer dna genoeg, maar deze laarzen hebben wel een mooie boog en de voet is smaller dan bij Petrie. Ik heb smalle voeten en wil de laarzen gebruiken voor wedstrijden.