Wie o wie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SanneHeidy

Wie o wie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 17:04

Hey

Wie doet er een cap op als die gaat buitenrijden?
Ik namelijk niet ik vertrouw mijn pony wel.

xxx S a n n e *Hartje* H e ii d y

kimmetjj

Re: Wie o wie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:24

ik doe hem wel op maar eigenlijk vertroyw ik mijn paard wel
( niet dat hij nooit zijn kuren ofzo heeft)
maar alleen al dat ik hem weg moet doen als me ma het ziet en voor de laaghangende taken

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:21

ik doe hem meestal wel op.
anders ben je niet verzekerd he

Dribbel_24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:22

ik vertrouw haar wel maar voor mijn eigen veiligheid doe ik hem wel op

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:23

Ik doe hem zeker op, vertrouw mijn paardje absoluut maar je weet maar nooit, het blijven dieren,,,,,,,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:23

Ik wel. Het heeft niks met vertrouwen te maken btw.. élk paard kan schrikken, het blijven levende wezens Lachen

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:42

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 28-02-24 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:47

ik doe altijd cap op, dus ook als ik buitenrij, mama verplicht het me... , maar anders zou ik het ook wel doen, mijn pony is wel braaf, maar het is gewoon iets veiliger en ik vind het ook niet erg

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:52

jah de eeuwige discussie, het is en blijft eigen keus...
maar om te zeggen, ik doe het niet omdat ik mijn paardje 100% vertrouw, dan verlies je wel één klein (uhmm) dingetje uit het oog: je 100% betrouwbare paardje kan ook eens struikelen of vallen.

Maar nogmaals: eigen keus hoor. (hoewel iemand in zijn/haar onderschrift heeft staan, cap op, is eigen keus, een gat in je kop niet Haha!)

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:59

Ik doe áltijd een cap op. In de bak, als ik buitenrij, áltijd.
Hoe goed ik een paard ook vertouw, er kan toch wat gebeuren. Een paard is en blijft een vlucht dier, daar kan je niks aan veranderen. ik het zou het mezelf niet kunnen vergeven als ik blijvend letsel oploop als ik het ook had kunnen voorkomen. Maar dit is natuurlijk ieder voor zich Lachen

SanneHeidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 20:08

oke nu ik het allemaal zo hoor ..
jullie hebben gelijk maar het zit gewoon niet zo'n helm op je kop tenminste dat vind ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:12

SanneHeidy schreef:
oke nu ik het allemaal zo hoor ..
jullie hebben gelijk maar het zit gewoon niet zo'n helm op je kop tenminste dat vind ik

Dan denk ik weer; Zit een gat in je kop dan lekkerder? Bloos

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:34

Deed het eerst liever niet, maar sinds ik een goede cap heb die ik niet voel en waar ik ook geen vet haar van krijg, heb ik hem in de bak, buiten, altijd wel op! Wel zo veilig en ik voel er toch niks van!

Dus... als je het niet vind zitten zou ik een cap kopen die fatsoenlijk op je hoofd zit, dan voel je hem als het goed is niet Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:52

Ik stap niet zonder cap op een paard. Je weet nooit wat er kan gebeuren, ook al is je paard nog zo betrouwbaar. M'n hoofd is me gewoon heel veel waard.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 22:05

Ik doe mijn cap altijd op, hoe goed ik het paard ook vertrouw!

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 22:06

altijd, ook in de bak. ik moet nog even met dit hoofd.

kimmetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 23:02

Siria schreef:
ik doe altijd cap op, dus ook als ik buitenrij, mama verplicht het me... , maar anders zou ik het ook wel doen, mijn pony is wel braaf, maar het is gewoon iets veiliger en ik vind het ook niet erg

precies Haha!

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 23:04

het gaat niet om vertrouwen. een pony kan schrikken, ook als hij je helemaal vertrouwd. en dan lig jij er op een keer zomaar af.. en dan?

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 07:15

allemaal excuses voor iets wat gewoon heel belangrijk is. Ik heb een litteken van 4 cm op mijn voorhoofd zitten. Tijdens het buitenrijden met nog oude cap met elastiekbandje ben ik eraf gebokt. (paard was vrolijk) ze trapte na en pats op mijn hoofd. Ik heb heeeeel erg veel geluk gehad. ik had ook een oog kwijt kunnen raken of echter nog mijn schedel kunnen breken. Ik heb dus altijd een cap op en voor het buitenrijden inbosrijk gebied is het nog super handig voor overhangende takken ook.
Koop een cap die je goed zit. Dat is dan misschien nu een investering maar liever dat dan een gat in je kop of erger.
Nogmaals ik vind het nogal slechte excuses voor iets dat zo belangrijk is.

Magali_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 10:32

Ik draag ook altijd een cap, of ik nu buiten rij of in de bak.Er kan altijd wel iets gebeuren en dit heeft volgens mij niet echt iets te maken met vertrouwen.Een paard kan altijd schrikken en als jij er dan af valt zul je wel weten waarom je beter een cap had gedragen.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 10:33

Ik draag altijd een cap als ik op een paard stap. Hoe goed je het paard ook kent, het blijft een levend dier wat onverwachts kan reageren..

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 10:38

ik doe em altijd op.. je weet maar nooit wat er gebeurt,,. het kan wel een vertrouwd paard zijn.. maar als die bv ergens van schrikt en dan? .. daarom heb ik em altijd op in de bak ook.. Lachen het is ook omdat die aardig jong is Knipoog maar hij wil nog wel een schrikken,, en het is ook wel vrij hoogte.. maar bv op kleinere pony,, dan doe ik geen cap op.. maar eigelijk wel zou moeten Knipoog

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 10:42

Meestal gaat het alleen niet om je eigen pony, maar om wat er om je heen gebeurt. Ik vertrouw mijn paard ook helemaal. Ik vertrouw andere paarden niet, net zoals honden die uitgelaten worden, mensen die in het bos fietsen of wandelen, het verkeer, het weer etc...

oepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 10:45

Wees verstandig en gebruik een veiligheidscap! Mocht je toch vallen en je had geen veiligheidscap op dan zijn de kosten verhaalbaar op de persoon zelf. Er zijn verzekeraars die daar heel moeilijk in kunnen doen.

Gr.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 10:57

Ik doe het wel, je paard kan áltijd schrikken. Daarbij is de mijne nog een jonkie (4,5) dus ik doe um sowieso altijd op. Sinds ik de HH pro plus heb vind ik het niet eens zo erg meer, dat ding zit echt heerlijk. Ja