Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
vera23 schreef:ik vind wel dat ze dat mogen verplichten....ja kost wel weer geld maar een veilige trailer vind ik persoonlijk wel heel erg belangrijk!

ikke schreef:vera23 schreef:ik vind wel dat ze dat mogen verplichten....ja kost wel weer geld maar een veilige trailer vind ik persoonlijk wel heel erg belangrijk!
Veiligheid is je eigen verantwoording!! Een APK voegt er daar niks aan toe. Feitelijk is de APK niet meer dan een dwangmiddel tot onderhoud. Dat de regelzieke overheid daar wer allerlei onzinnige regels aan heeft toegevoegd maakt de APK tot een onzinnige bezigheid.
MISTRAL94 schreef:Maar het is natuurlijk erg slecht dat zulke dingen er moeten komen omdat mensen anders geen onderhoud aan trailers (laten) doen. Ik bedoel trailer waar een gat in de bodem zit en mensen daar nog gewoon hun paarden mee vervoeren, of trailers die op de rem schieten als je daarmee achteruit wilt rijden, verlichting die het de helft van de tijd niet doet. Nee ik vind dat mensen er te makkelijk mee omspringen, zo'n keuring zou het wel een stuk veiliger maken voor mens en dier! Dat het geld kost hebben we aan onszelf te danken, omdat er mensen zijn die te laks met dat soort dingen omspringen!
MISTRAL94 schreef:
Dat het geld kost hebben we aan onszelf te danken, omdat er mensen zijn die te laks met dat soort dingen omspringen!
Elzepelze schreef:Zelf heb ik er geen verstand van, dus ja; ik ben voor APK van een trailer!!
ikke schreef:Elzepelze schreef:Zelf heb ik er geen verstand van, dus ja; ik ben voor APK van een trailer!!
Heb jij dan een APK-plicht nodig om je trailer te laten onderhouden????
Als je ergens geen verstand van hebt, dan heb je twee keuzes:
1) je maakt je de materie eigen
2) je laat het over aan iemand die er wel verstand van heeft.
Wat heeft APK hiermee te maken????

Elzepelze schreef:Tuurlijk heb je een APK-plicht niet nódig. Alleen ben ik er niet optegen! Als ik er geen verstand van heb is het voor mij toch makkelijk om de trailer APK te laten keuren??? Of niet soms?
En om op jou voorstel terug te komen, dan is het dus automatisch keuze twee. Of zie ik dat nu verkeerd?? Uiteraard bekijk je zelf of je trailer nog in goede staat van dienst is zonder mankementen, maar volgens mij kan zo'n APK nooit kwaad!
En ja, voor degene die denken dat ze het zelf kunnen; go ahead, maar niet voor mij.
CCCCorine schreef:Aan de ene kant ben ik voor een APK keuring voor trailers. Er zijn gewoon echt TE veel mensen die met levensgevaarlijke bakken paarden vervoeren. Aan de andere kant heb ik geen behoefte aan een extra kostenpost (zo'n keuring zal niet gratis zijn), omdat ik vind dat ik er niet onder hoef te 'lijden' dat sommige andere mensen zo stom zijn.
ikke schreef:Ik trek mijn paard ook niet graag aan twee lasnaadjes van 7cm. Maar dat doet iedereen met een Atec trailer dus, kwam ik vandaag achter...............
, is dat echt alles??????
runningkawa schreef:Tja, dan doen we dat maar...
Ik denk dat andere merken ook niet heilig zullen zijn
Twee keer 7 centimeter is natuurlijk niet echt vertrouwenwekkend. ikke schreef:Een rotte bodem heeft geen invloed op de verkeersveiligheid en zal zeer waarschijnlijk GEEN afkeur opleveren!
Urielle schreef:ikke schreef:Een rotte bodem heeft geen invloed op de verkeersveiligheid en zal zeer waarschijnlijk GEEN afkeur opleveren!
Me dunkt, ikke, als je over de snelweg rijdt en je paard breekt ineens door de bodem... Ook fijn als er een serie vrachtwagens achter je zit die niet ineens op de rem kunnen...