Ervaringen met de Mountain Horse Sportive Rider laars?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suusje26

Ervaringen met de Mountain Horse Sportive Rider laars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 09:53

Ik zit er over te denken om deze laarzen te kopen.

Afbeelding

Maar nou hoorde ik dat err vaak problemen zijn met de rits, en vroeg ik mij af of jullie er ervaringen mee hebben?

Ook vraag ik me af waarom de prijzen zo verschillend zijn, bij Divoza zijn ze 215,95 euro, en bij Piaffe zijn ze 174,50 euro.

Graag jullie mening hierover Lachen

Gr, susanne

Anoniem

Re: Ervaringen met de Mountain Horse Sportive Rider laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 09:54

--> RUI

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:10

Ik heb ze nu 2 jaar en die van mij zien er nog super goed uit. Nog nooit problemen gehad met de ritsen of wat dan ook. Bij mij op stal hebben 3 mensen ook deze zelfde laarzen en zij hebben ook nergens last van.

Het probleem van de ritsen was vooral met de eerste types van de Mountain Horse laarzen. Nu heb je dus de Sportive Rider II (en High Rider II) en hierbij zijn de ritsen er een stuk beter ingezet en ook van betere kwaliteit.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:31

Ik heb ze ook al jaren (gelijk toen ze uitkwamen gekocht)
en aangezien ik nogal brede kuiten heb was de rits snel kapot! ze hebben me er toen voor heel weinig geld sterkere ritsen in gezet! sindsdien nooit meer kapot geweest!!! Zijn super fijne laarzen!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 11:02

Bedankt Lachen

Maar waar hebben jullie hem gekocht?

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:02

Ik heb bij het oude model problemen gehad met de ritsen, deze zijn terug gestuurd en kosteloos nieuwe ingezet!
Mountain horse geeft zelf namelijk WEL garantie op de risten, ondanks dat de Divoza en bv. de Hypo winkels beweren van niet.
Ik heb pas een paar sportive's gekocht voor een weg geef prijs(€125,-) omdat de winkel er langzaam maar zeker mee stopt.
Ook daar heb ik gewoon garantie op zolang de laarzen er nog "goed" uitzien gaan ze gewoon terug naar de importeur (S&K Holland) en worden van daaruit verzonden naar Mountain horse en krijg ik mochten er problemen zijn met de rist(en) gewoon nieuwe ritsen!

Meygan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:16

Nope.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:20

Wat nope?
Dat je er geen ervaring mee hebt?

Ik heb nog een oud model maar dik tevreden erover Ja

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:01

Oei, als we ook in alle topics waar we geen nuttige inbreng kunnen geven ook gaan reageren dan heb ik nog een heleboel posts in te halen.. Haha!

Ik heb trouwens gehoord dat vooral de 1e versie van die laars ritsproblemen heeft gegeven. Verder valt het mee dacht ik. Maar er zijn vast ook vele van die laars bij wie het geen problemen geeft Knipoog

Soortgelijke laars maar dan van petrie is de freerider, als je niet zo´n vertrouwen hebt in de rits van mountainhorse maar wel in petrie kun je altijd die switch nog maken.

Prijzen zullen misschien zo verschillen omdat bv de ene een nieuw model aanbiedt en de ander een ander model denk ik.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:35

Ik heb de Sportive Rider begin dit jaar gekocht. Op advies van iemand voor MH gegaan, maar ik vond de High Riders wat te grof.
Ik droeg ze begin dit jaar 3x per week en tegenwoordig dagelijks. Ritsen zijn nog prima in orde. Maar ik heb wel (goedkope) laarzenspanners in mijn laarzen en ze liggen altijd achterin mijn auto.
Ik heb mijn laarzen bij een ruitersportzaak in de buurt gekocht. Ze kostten rond €200,- en omdat ik toen nog een ruiterpaspoort had kreeg ik daar 10% korting.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:01

Ik heb ze ook sinds 1,5 maand en ik vind ze superfijn! Ze zitten echt heerlijk. Het model is idd vrij robuust, eerst was ik er niet zo weg van.. Maar aangezien ik toch alleen recreatief rijd ben ik voor deze gegaan en ik moet zeggen dat ze een stuk lekkerder zitten dan bijvoorbeeld petrie.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:03

suusje26 schreef:
Bedankt Lachen

Maar waar hebben jullie hem gekocht?

Ik heb ze bij Piaffe gekocht.

Ben heel tevreden over de laarzen.
Geen problemen mee en zitten lekker Ja

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:43

Bienotje schreef:
Oei, als we ook in alle topics waar we geen nuttige inbreng kunnen geven ook gaan reageren dan heb ik nog een heleboel posts in te halen.. Haha!

Ik heb trouwens gehoord dat vooral de 1e versie van die laars ritsproblemen heeft gegeven. Verder valt het mee dacht ik. Maar er zijn vast ook vele van die laars bij wie het geen problemen geeft KnipoogSoortgelijke laars maar dan van petrie is de freerider, als je niet zo´n vertrouwen hebt in de rits van mountainhorse maar wel in petrie kun je altijd die switch nog maken.

Prijzen zullen misschien zo verschillen omdat bv de ene een nieuw model aanbiedt en de ander een ander model denk ik.

Dat klopt inderdaad, de eerste versie heeft er veel problemen mee gehad. Ik heb ook de eerste versie gehad, binnen een half jaar waren beide ritsen kapot. Ben ermee terug gegaan en in eerste instantie wilde Divoza er niks mee doen. Ik heb toen mijn mond open getrokken en gezegd dat ik het niet normaal vind dat binnen een half jaar zulke dure laarzen kapot gingen (daarvoor heb ik altijd met rubberen laarzen gereden dus dan is het een hele uitgave) Dat ik het niet klantvriendelijk vond en dat ik anders niet weer zou komen (koop zeer regelmatig daar dingen) Ze hebben ze toen opgestuurd en heb het idd vergoed gekregen! De ritsen van nu zijn overigens wel goed, mijn vriend heeft ze ook en kwalitatief zijn de ritsen beter en de rits is iets anders erin gezet.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:48

Ik denk dat ik er nu een jaar of twee mee rijd en ze blijven super netjes.
Geen problemen met de rits of wat dan ook. Ze zitten erg lekker Lachen

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 15:24

Bedankt allemaal Lachen

Ik heb ze vandaag gekocht, bij piaffe,..
Ze zitten echt super lekker, en ga ze zo even uitproberen,..

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:29

heb ze ook, ik denk nu 3 jaar ofzo. draag ze veel, en ze zijn nog mooi. zitten me erg fijn.
heb dikke kuiten, dus komt best spanning op die rits, maar geen last van gehad.
wel met MH high riders, die hoef ik niet meer!

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 21:44

Ik heb ze ook sinds een jaar of 2 en ben er super tevreden over
Geen inloop problemen
geen problemen met de rits
en ze zitten gewoon super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 09:56

Van m'n Highriders heb ik nu 1x de rits laten vervangen (heb ze 4 jaar), in dit model zit gewoon een fijn getande rits.
In m'n sportive riders zit echter een grof getande rits en ik heb wel het idee dat die rits veel steviger is, deze heb ik nog geen jaar dus ik weet nog niet hoe de rits zich over een langere periode houdt....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 10:00

ik heb ze nu een half jaar,en ze zijn nog steeds super fijn.
aangezien ik brede(dikke Tong uitsteken ) kuiten heb,heb ik ze ook met ritsen en in een grote kuiten maat,maar ze zitten erg fijn,ik heb ze gekocht bij Hypodam in Amsterdam.
ik wilde eerst petries hebben,maar die zijn nu eenmaal minder geschikt voor de brede korte pootjes onder ons Haha!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 10:10

ook ik heb ze direct gekocht en had ook na een half jaar de ritsen stuk.
ik ben ermee terug gegaan naar de ruitersportwinkel waar ik ze gekocht had en zij hebben ze naar MH terug gestuurd.
ik heb kosteloos spiksplinternieuwe laarzen terug gekregen en nooit meer problemen gehad.
was dus erg tevreden over de afhandeling van het probleem!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 11:52

luxx schreef:
ook ik heb ze direct gekocht en had ook na een half jaar de ritsen stuk.
ik ben ermee terug gegaan naar de ruitersportwinkel waar ik ze gekocht had en zij hebben ze naar MH terug gestuurd.
ik heb kosteloos spiksplinternieuwe laarzen terug gekregen en nooit meer problemen gehad.
was dus erg tevreden over de afhandeling van het probleem!

Kennis van mij had hetzelfde en kreeg dezelfde service. Geloof dat ze haar laarzen zelfs iets langer had. Keurig geregeld dus. Was voor mij de reden dat ik niet bang was om ook voor MH te gaan. Want zou er iets stuk gaan, dan is de service goed.