Ik ben op zoek naar meer informatie over mijn pony Marleen, die ik al bijna zeven jaar heb.Ik weet niets over haar achtergrond en weet eigenlijk niet eens wat voor ras ze echt is, en ik vond het dus tijd dat ik daar naar op zoek ging.
Marleen is een schimmelmerrie van tussen de 16 en 18 jaar. Ze is ongeveer 1.30 meter en ze is erg richting welsh, maar we hebben nooit stamboekpapieren van haar gezien. Ze is een wat breder type welsh maar heeft wel een erg arabisch hoofdje.
Ik heb haar bijna zeven jaar geleden gekocht van de toenmalige eigenaars van manege de Vijf Eiken in Rijen, een van de medewerkers daar heette Francis de Rosario als ik het goed heb.
Ze was destijds een vervelende pony en op stal kon je haar niet goed benaderen, in de lessen ging ze er vaak vandoor.
Ze heeft ongeveer zes jaar op die manege gestaan, maar waar ze daarvoor stond, dat weet ik dus niet.
Marleen heeft geen papieren ( althans, wij hebben ze niet) en ze heeft in elk geval 1 veulen gekregen, een schimmelruin die iets ranker en hoger was, hij heette Joop.
Er zijn veel verschillende dingen gezegd over haar leeftijd, tot een paar maanden geleden dacht ik dat ze rond de 23 was, maar laatst bleek na een consult van een paardentandats dat ze veel jonger is.
ze hield altijd erg van springen maar was wel kijkerig. ik weet niet welke kleur ze vroeger was, maar ze heeft een bles gehad en een paar halve witte benen ( weet nu even niet welke benen dat waren)
Ze heeft een litteken over de achterkant van haar rechterachterbeen lopen.
http://img.photobucket.com/albums/v162/grandmommy/lies_15-04-2004_0053.jpg
ik heb nog meer foto's indien gewenst kan ik ze plaatsen.
Weet je iets over Marleen of de andere pony's en paarden die er toen stonden? reageer dan!