Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
dan is de verzekering minder en betaal je geen wegenbelasting, maar of ze nou zo zuinig zijn en goedkoop in onderhoud.... cissy schreef:of het moet een old-timer zijndan is de verzekering minder en betaal je geen wegenbelasting, maar of ze nou zo zuinig zijn en goedkoop in onderhoud....
cissy schreef:je mag met GEEN enkele auto een 2 paards trekken met alleen B rijbewijs, lees de FAQ maar eens: viewtopic.php?f=158&t=623044&p=16971072#p16971072
Verder voor een 1,5 paards heb je een auto nodig die minimaal de MTM van de trailer kan trekken en dat is al gauw 1200 kg. Pas op dat je niet boven de 3500 kg uitkomt en dat je auto (leeg gewicht) zwaarder is dan de MTM van de trailer.
russel schreef:Volgens mij moet je een hele lichte trailer hebben, zo maximaal 400 kg of zo. Das een dure. Met paard heb je gauw 1000 kg dus als je een auto koopt die voor het gemak gezegd 1100 kg mag trekken en zelf zwaarder weegt dan 1100 kg, dan kan het. Maar golfje is volgens mij niet zwaarder dan 1100 kg.
.
grobo schreef:eigengegevens:
Heb helaas nog geen paard. Maar mijn trailer van 1500 kg heb ik terug laten zetten naar een gewicht van 1370 kg. Massa ledig voertuig van de Audi a4 Quattro uit 1995 is 1380 kg.
De trailer weegt op de weegbrug 710 kg. Dus ik ben opzoek naar een paard van max 660 kg....en als ie toch zwaarder is ga ik voor E. (+ weer terugzetten van de trailer naar het oude gewicht. De quattro mag een aanhangertrekken van 1700 kg.)
russel schreef:Idd E halen is toch het simpelste, leer je er ook meteen mee rijden. Ook niet onbelangrijk.
). Voel me een stuk zekerder ( houdt nog niet over, maar het gaat aardig ) en kan de trailer in mijn eentje achteruit terugzetten in de stalling ( manlief was totaal onder de indruk ).