Ik ben op zoek naar mijn vroegere verzorgpony, Gijs.
hij was op dat moment 3/4 jaar oud, ik heb hem zelf toendertijd zadelmak gemaakt en ingereden.
Hij was toen nog hengst. Hij is later verkocht aan Van Schie in Zwaanshoek, die hem liet castreren en hem in het vierspan wilde laten lopen. Helaas was Gijs altijd erg koppig en "zorgde voor ongelukken" zodat hij hem op de paardenmarkt in Utrecht verkocht, hij vertelde mij aan een meisje die er mee ging rijden, maar of dat waar was?? Dat was omstreeks 1997 denk ik. Ik weet niet of hij zijn naam behouden heeft, het was geen stamboeknaam.
Gijs had zoals gezegd een sterke eigen wil, als je hem niet goed behandelde zou je dat merken ook. (hij is met een vreemde wel eens drie rondjes achteruit door de bak gegaan omdat hij hem niet mocht) maar ging wel door het vuur voor je als hij je mocht. Hij hinnikte zolang ik bezig was met andere klusjes als ik voorbij kwam, net zolang tot ik tijd voor hem maakte.
Ik heb hem dus zelf ingereden, hij sprong super, zijgangen vond hij ook leuk en we crosten en fietsten ook veel buiten. Nergens bang voor. Mijn zusjes hebben leren rijden op hem. Hij heeft een kolletje.
hier een foto van een foto: