Marinde heeft al een echt berenvachtje (zoals elke jaar in de winter), maar normaal gesproken rond deze tijd zit ze korter in haar vacht. Na het rijden is ze al flink nat en het duurt erg lang voor ze wat afgekoeld/ opgedroogd is ook merk ik dat ze sneller aan het pompen is. Een aantal winters heb ik hierdoor helemaal niet kunnen rijden, de winter was voor Marinde 'vakantie'. Omdat ik deze winter toch eigenlijk wel wil doortrainen zat ik eraan te denken om haar te laten scheren. Dit zal de eerste keer zijn dat een van onze pony's geschoren wordt, mocht het doorgaan.
Ik ben op internet wat op gaan zoeken en kwam op een site met verschillende scheerpatronen.
Marin staat nu nog dag en nacht in de wei en heeft een ongevoerde regendeken op (om de winterharen verder wat tegen te gaan), de haren op haar hals zijn nog veel langer gegroeid.
Ik heb op een plaatje de zweetplekken aangegeven die mij opvielen; oa de hals, borst, flank, achterbenen, kruis..

De zijkant van de rom is ook een deel nat.
Op de site met de scheerpatronen kwam ik tot het jachtmodel (wat aangepast zal worden naar westernmodel) en het dekenmodel. Omdat ze toch buiten staat wil ik haar benen en hoofd niet scheren.
Zou het een optie zijn haar te laten scheren? Aan de ene kant twijfel ik nog wel een beetje.
Zijn er misschien nog wat tips en/of adviezen (betreft het scheren van patronen dan hoor ik deze graag).

maar wel praktisch
, maar wat fijn zal zijn voor mijn pony. Ze staat nog steeds dag en nacht buiten, en met de winter zal ze iedere dag buiten komen. Ze is nooit eerder geschoren geweest, ik weet niet of het problemen oplevert als ze nu ineens helemaal geschoren wordt (zoals benen, misschien krijgt ze het extreem koud?)?
Had de eerste post drie keer doorgelezen en daarbij dus drie keer over het woord 'westernmodel' heen gelezen.