vraag m.b.t. gebruik regendeken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

djuno

vraag m.b.t. gebruik regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 10:49

Als je alleen met heel regenachtig weer een regendeken wil gebruiken...kan dat? Dus bijv. nu regendeken op...maar als het bijv. over 2 dagen weer droog is...dan af.
Hoor nl. vaak...als je éénmaal met dekens begint zit je er aan vast

_Nicky

Re: vraag m.b.t. gebruik regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:50

Een ongevoerd regendekentje zou moeten kunnen volgens mij.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:53

Bij mij is het altijd eenmaal de deken erop, dan laat ik de deken er ook op. Dus niet de ene dag wel op en de andere dag er weer af omdat het een paar graden warmer is dan de dag ervoor.
Ik heb er nu trouwens gewoon een ongevoerde regendeken opliggen.

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:56

Ik heb ook een regendeken, die ik alleen gebruik bij heel regenachtig weer of als het de hele dag sneeuwt, verder staat ze altijd zonder deken op. Volgens mij kan dat goed, ik doe de regendeken niet op als het ff ene buitje is ze zijn niet van suiker! Maar omdat ze de hele dag in de bak staan met 2 uur wei, dan vind ik het zo sneu als ze zo nat worden.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:53

Ik doe alleen een (ongevoerde) regendeken op als t dus echt rotweer is, een klein buitje kan ze best hebben.
als het lekker weer is staat ze dus zonder deken buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:53

--> SV

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 12:09

mmmm...ook hier verdeelde meningen dus.
Thanks voor de reacties.

Kan een topic trouwens zomaar verhuizen zonder een berichtje waar naar toe??? Dat het verkeerd stond kan ik begrijpen...maar zou wel zo netjes geweest zijn om te vermelden waar naar toe

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:12

Bij mij is 't ook zo dat als er in eenmaal een deken op ligt, dan gaat hij er ook niet meer af.
Bovendien heeft mijn stalhouder geen zin om de dekens van alle paarden op en af te doen als ze los gezet worden Clown

Er staat trouwens toch bij waar je topic heen is gegaan? Er staat bij mij tenminste dat hij naar SV (seizoensvragen) is gegaan...

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 12:22

tesss schreef:
Bij mij is 't ook zo dat als er in eenmaal een deken op ligt, dan gaat hij er ook niet meer af.
Bovendien heeft mijn stalhouder geen zin om de dekens van alle paarden op en af te doen als ze los gezet worden Clown

Er staat trouwens toch bij waar je topic heen is gegaan? Er staat bij mij tenminste dat hij naar SV (seizoensvragen) is gegaan...

ja..dat staat er ook Knipoog ...maar ik had het bij PP geplaatst en daar is het hele topic verdwenen....dus het was voor mij ff zoeken waar hij dan nu stond.
Voorheen bleven de topics wel staan (wel op slot) maar met een verwijzing waar het naar toe gegaan was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:23

djuno schreef:
mmmm...ook hier verdeelde meningen dus.
Thanks voor de reacties.

Kan een topic trouwens zomaar verhuizen zonder een berichtje waar naar toe??? Dat het verkeerd stond kan ik begrijpen...maar zou wel zo netjes geweest zijn om te vermelden waar naar toe

Dat staat er toch ook? Lachen

runningkawa schreef:
--> SV

Edit:
Verplaatse topic, dus dat pijltje en ook gesloten topics staan voortaan onderaan de pagina.
Dus ook daar terug te vinden Lachen

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 12:28

tesss schreef:
Bovendien heeft mijn stalhouder geen zin om de dekens van alle paarden op en af te doen als ze los gezet worden :+

hier zit ik dus ook mee...en ook heel begrijpelijk van de stalhouder hoor...maar daar gaat het mij niet om.
Neem nou vannacht....plensen plensen...niet normaal meer. Had op dat moment graag gewild dat er een regendeken op lag. Maar nu schijnt de zon weer half...dus wordt het snikheet onder die dekens.
Dus zou hij er weer af moeten....waar ik echter mee zit is of dit ook "schadelijk" is voor de paarden...deken op ...deken af....

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 12:31

@Runningkawa....

Ben bang dat je mij niet begrijpt Bloos
Als ik nu naar PP ga...is mijn topic weg. Daar staat geen verwijzing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:33

Ik had nog een edit geplaatst Lachen

Edit:
Verplaatse topics, dus dat pijltje en ook gesloten topics staan voortaan onderaan de pagina.
Dus ook daar terug te vinden Lachen

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:38

djuno schreef:
hier zit ik dus ook mee...en ook heel begrijpelijk van de stalhouder hoor...maar daar gaat het mij niet om.
Neem nou vannacht....plensen plensen...niet normaal meer. Had op dat moment graag gewild dat er een regendeken op lag. Maar nu schijnt de zon weer half...dus wordt het snikheet onder die dekens.
Dus zou hij er weer af moeten....waar ik echter mee zit is of dit ook "schadelijk" is voor de paarden...deken op ...deken af....

Mijn paard stond al onder een dun zomerdekentje, vandaar dat ik nu gewoon de keuze heb gemaakt om die regendeken om te laten. Ik heb zo bucas die ook luchtdoorlatend is, dus ik ga ervan uit dat hij het niet te warm krijgt (mag wel voor dat geld Lachen ).

Ik heb me laten vertellen dat het idd niet goed is voor hun gezondheid. Het is of een deken op of gewoon niet.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 12:38

runningkawa schreef:
Ik had nog een edit geplaatst Lachen

Edit:
Verplaatse topics, dus dat pijltje en ook gesloten topics staan voortaan onderaan de pagina.
Dus ook daar terug te vinden
:)

aaaaaaaaaaaah....nu zie ik het!! Dat wist ik dus niet. Clown

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:10

warom is het dan eig voor paarden slecht en voor ons mensen niet? Ik bedoel als wij het warm hebben doen wij onze jas uit en als het daarna weer koud is op, waarom is het dan slecht voor hun als je hetzelfde zou doen?

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:01

Als je een goed ademende ongevoerde regendeken hebt zou je paard het niet warm mogen krijgen onder de deken. Mijn paarden staan nu al 3 weken onder hun regendeken en hebben niet staan zweten o.i.d.