Ik heb mijn lange waxwas een paar weken geleden buiten in de hondenkennel gehangen en is nu wat beschimmeld Iemand ervaring met het wassen in de wasmachine of moet ik hem toch echt met een emmer water&borstel gaan schoonschrobben?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-10-06 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt
ik heb 1x een wax gewassen, op een lage temperatuur.. daarna kon mn nichtje van 4 hem aan... ze kunnen dus niet in de machine! (ik heb ze dus nietmeer, vind vieze jassen..)
hoe je ze wel schoon krijgt durf ik niet te zeggen! staat dat niet op en kaartje dat erin zat of anders ff bellen met winkel waar hij gekocht is.. of naar een welkoop/boerenbond winkel bellen die weten dat ook wel!
Ik durf de mijne eigenlijk ook niet te wassen... Heb 'm wel eens ingespoten met zo'n bus daarvoor. En verder hangt ie altijd in huis bij de werkjassen en overals enzo, dus daar mag ie lekker stinken
Weet niet of wassen wel goed komt, kan je het er niet afborstelen ofzo?
Ik heb hem op hoop van zegen toch maar in de wasmachine geknikkerd en koud op het wolwaspromma gewassen met een heel klein beetje vloeibaar wasmiddel.... ...en het is nog goed gegaan ook Schimmel is helemaal verdwenen en hij hangt nu te drogen in de badkamer. Morgen weer even in de wax zetten en de losse lamswollen voering volgens hetzelfde progamma wassen, dan is hij weer zo goed als nieuw. Het is een 15 jaar oude DrizaBone Ridingcoat uit Australië welke nu zeker weer 15 jaar mee kan