verzekerd tegen diefstal

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marlo

verzekerd tegen diefstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 08:07

mijn paard gaat voor een tijdje ergens anders heen en hij is niet verzekerd. ik vroeg me af of ik dit nog moest gaan doen want zij verwacht dat ie tegen diefstal is verzekerd en schade die hij veroorzaakt. Dat van de schade zit gewoon bij mijn aansprakelijheids verzekering in, maar tegen diefstal kan ik niks vinden. Ook de paardenverzekeringen dekken wel schade veroorzaakt door diefstal maar geen diefstal zover ik kan vinden. Wat nu, waar kan hij verzekerd worden tegen diefstal.

Patriciak44

Re: verzekerd tegen diefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 08:29

Wat bedoel je precies met diefstal dekking? Volgens mij kun je je paard met een normale paardenverzekering ook tegen diefstal verzekeren, maar dit is in principe jouw eigen risico als je paard gestolen wordt, dan zou zij daar geen problemen van moeten ondervinden...
Voor wat betreft schade die hij aan zou kunnen richten moet je even voor de zekerheid contact opnemen met je verzekeringsmaatschappij van je avp verzekering, want het zou kunnen als zij jouw paard in bruikleen heeft of de verzorger is dat hij die periode niet onder jouw avp verzekering valt (dit noemen ze opzicht), echter een vrienden dienst is vaak nog wel verzekerd op de avp (dus als zij zelf aanbied).

Voor paarden verzekeringen weet ik momenteel alleen de maatschappijen AMEV Hippo en Fairmount verzekeringen.