Gister had ik mijn trailer uitgeleend aan een stalgenootje, die met haar paard naar Emmeloord toe moest.
Normaal gesproken leen ik mijn trailer niet zomaar uit, maar voor dit soort ritjes maak ik wel uitzonderingen.
Nu bleek hij daar dus zwaar gewond aangekomen te zijn, omdat er een stuk(je) ijzer onder het stro bleek te liggen. Deze is in zijn hoef gestoken en staat nu dus behoorlijk gewond in Emmeloord...voor iets waarvoor hij dus in eerste instantie niet kwam (kreupel).
Het paard zelf is niet verzekerd en trouwens dit is schade van buitenaf en wordt 9 van de 10 keer toch niet vergoedt mocht het paard wel verzekerd zijn.
Maar zouden deze kosten wel verhaald kunnen worden op onze gewone aansprakelijkheidsverzekering?
Ik heb natuurlijk niet geweten dat het erin lag. Mijn paard heb ik er 2 weken terug ook nog in vervoerd, toen zal het er ook al in gelegen hebben...Misschien heeft het wel in het stro gezeten...kweet het niet, vind het verschrikkelijk voor het paard en de eigenaar van het paard.
Dan denk je goed te doen om je trailer uit te lenen....