Ruiterweek 16+

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Ruiterweek 16+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 21:55

Hallo, wij zijn op zoek naar een manege waar we in de zomervakantie een week kunnen paardrijden.

Onze eisen ( ja die hebben we, zijn Lachen

- voor onze leeftijd, wij zijn in de zomervakantie 17 jaar.
- niet te grote groepen
- dicht bij bos/strand
- niet zo'n 'penny' kamp.
- niet in het noorden van het land.
-voorkeur gaat uit naar Zeeland, Gelderland(veluwe)
-reele prijs. rond de 275 euro

ikke

Re: Ruiterweek 16+

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:12

Die prijs kun je schudden, tenminste als je enige kwaliteitseisen stelt.
Mits je bereid bent wat meer uit te geven, zoek dan eens op hof van Ede, een bedrijf wat met Tinkers leuke dingen doet. Hun buren, de woelige stal doen ook het nodige. Helaas geen site, als ik iets van ze wil ga ik er wel heen, onze paarden staan er "om de hoek".......
Overigens kost een week geheel verzorgt GOED paardrijden ongeveer het drie-voudige, check trailfinders en time out en enkele van hun colega's eens voor een prijsbeeld van kwalitatief goede vakanties.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:14

IK heb wel wat in het Noorden, Drenthe namelijk.
www.Leschevaux.nl, worden speciale 16+ kampen georganiseerd. Tis op 2 minutjes van het bos.
Je betaald niet meer als250 euro voor een kamp week

Misschien toch overwegen om daarheen te gaan Lachen

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 20:14

op die site kan ik geen 16 + kampen vinden..

@ ikke: voor die prijs vind je redelijk veel.. wij zoeken geen actief lesprogramma zoals in Ermelo worden gegeven. Die lijken mij overigs erg leerzaam, maar we hebben geen eigenpaard en die kosten zijn te hoog. De Woelige Stal valt af, ik zal kijken of Het hof van Ede iets is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 07:46

Jolandaa_ schreef:

@ ikke: voor die prijs vind je redelijk veel.. wij zoeken geen actief lesprogramma zoals in Ermelo worden gegeven. Die lijken mij overigs erg leerzaam, maar we hebben geen eigenpaard en die kosten zijn te hoog. De Woelige Stal valt af, ik zal kijken of Het hof van Ede iets is.

Hhmm, als je een aantal van je eisen laat vallen, dan kom je een heel eind. Wil je echter een eigen kamer, goed ontbijt, lunch en een volwaardig drie-gangen menu als diner, dan ga je dat niet redden voor die prijs. Ter vergelijk: een NVVR-weekend kost een deelnemer ongeveer 175 euro. Daarvoor is er plek voor mens en paard, eten en drinken en "graai-en-snaai". Géén instructie, geen begeleiding, alleen met eigen paarden (huur paard komt erbij, indien mogelijk) en dat dan voor drie dagen, non-profit en een groep van 20 - 25 personen.
En dan wil jij voor 100 euro meer een hele week, begeleiding én paarden? Dan zul je ergens op inleveren..........

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 12:09

Jolandaa_ schreef:

Klopt, moet je ze even voor bellen.
Ik weet zeker dat die kampen daar worden gegeven omdat er vrienden van mij heen zijn geweest Lachen

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 12:32

kijk even op de site van het reelear

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 21:09

wij willen op een kamp zitten waar je met begleiding en paarden de bossen in gaat.. afentoe iets anders is ook goed.. het hoeft geen 5 sterren kamp te zijn, maar gewoon een week gezellig heid.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 09:20

Bij LC ga je met begeleiding het bos in. Meestal zijn het groepjes van 10 mensen. Verder kook je zelf Knipoog
Er worden geen 'extra' activiteiten georganiseerd, zoals spooktocht, voltige, bakspelletjes ed. Maar als jullie dat graag wel willen kan dat in overleg Lachen

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 13:12

is daar ook een site van?

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:37

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:53

Het Reelaer is zeker leuk Haha!!
Het is voor de leeftijd van 12 t/m 18 jaar..
Dus jullie zullen wel onder de 'oudere' vallen..
Je gaat die week op een 3-daagse trektocht door de bossen en over de hei..
Voor de rest doe je dingen als politietraining, een cross, springen, dressuur, ruiterbewijs oefeningen enz. enz.. En 's avonds zijn er nog avondspellen...

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:53

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:19

ikke schreef:
Jolandaa_ schreef:

Hhmm, als je een aantal van je eisen laat vallen, dan kom je een heel eind. Wil je echter een eigen kamer, goed ontbijt, lunch en een volwaardig drie-gangen menu als diner, dan ga je dat niet redden voor die prijs. Ter vergelijk: een NVVR-weekend kost een deelnemer ongeveer 175 euro. Daarvoor is er plek voor mens en paard, eten en drinken en "graai-en-snaai". Géén instructie, geen begeleiding, alleen met eigen paarden (huur paard komt erbij, indien mogelijk) en dat dan voor drie dagen, non-profit en een groep van 20 - 25 personen.
En dan wil jij voor 100 euro meer een hele week, begeleiding én paarden? Dan zul je ergens op inleveren..........

nou het kan echt wel goedkoper hoor. Ik ga wel eens naar een weekend (ook nonprofit) en betaal dan zo rond de 80 a 100 euro. ook met eten, vaak een bbq. een beetje zoals vroeger de nvvr was. Toen kon je ook nog voor een betaalbare prijs op weekend.

veel ponykampen zijn niet zo duur. oke wellicht moet je dan ergens iets op toegeven. maa rik denk dat de ts van 17 jaar echt niet op 3 gangen diners zit te wachten. die wil waarschijnlijk gewoon lekker het bos in met een pony/paard.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:27

.. www. ervemeenderinkboer.nl

is erg leuk wel 8 t/m 18 maar komen ook wel oudere. en toen ik er was was de onderleeftijd 12 en bovenleeftijd 23 was erg leuk

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:52

Op manege bergemo organiseren ze in de zomervakantie 2x een 16+ kamp! ik ben er dit jaar geweest, was wel niet t 16+ kamp maar gewoon kamp en t is echt een aanrader hoor! Een vrij grote manege maar wel echt kei gezellig! Ligt in noordlimburg, de groepen van 16+ zijn max. 20 personen dus niet te groot.
De rest lees je allemaal op ww.bergemo.nl
Voor vragen oid gewoon even pben Knipoog!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:00

Bij Jan Dolfing in Vries hebben ze ook volwassenen trektochten.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 09:47

Poelenburgh is ook leuk. Moet je wel op instructieweek en dat is meer gericht op dressuur, dus je zult niet zo heel veel buitenrijden.
Wel gezellig met leeftijdsgenoten en iig een strandritje.

shadowfax16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:38

ik zoek ook wel zo'n ponykamp. voorkeur limburg en mogelijkheid van meebrengen eigen paard?

Mandy30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:33

Kijk eens op www.de-boschhoeve.nl in Soerendonck (vlakbij Weert)
Je kunt daar bijvoorbeeld een week of midweek een vakantiehuisje huren en onder begeleiding buitenritten gaan maken in hele mooie gebieden (heide, bos, zandvlakten). Wat de kosten zijn weet ik zo niet uit mijn hoof, maar kijk ff op de site, daat kun je vast wel iets vinden.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:10

16+ kampen komen er steeds meer,
kijk anders eens op www.alleponykampen.tk,
(ik heb ondertussen echt heel veel gezien die of trektochten erbij zijn gaan organiseren (en waar de leeftijd ook al hoger van ligt) of 16+ kampen.