Ik wil deze winter mijn paard een losse halsdeken opleggen. Nu lees ik weleens dat mensen daar niet hele beste ervaringen mee hebben. Maar waarom niet? Waardoor is die losse hals niet fijn en vaak een vaste hals wel?(zoals ik vaak lees).
Zijn er ook mensen die wel goede ervaringen hebben met Losse halsdekens?
een losse hals lijkt mij handiger, omdat je hem er af kunt halen als het te warm is en de manen schuren minder lijkt mij (doordat er meer ruimte op zit.)
Mijn paard heeft net drie winters achter de rug met een deken met halve hals en hij heeft totaal geen last van afgeschuurde of uitgevallen manen.
Losse halzen willen nog wel eens als een 'windtunnel' gaan werken als het flink waait en je paard met zijn kont in de wind gaat staan. Maar het kan best zijn dat daar bij de nieuwste dekens rekening mee is gehouden zodat dit niet gebeurt.
Hoi, ik heb een deken van anky met losse hals die heeft een doort harmonica stuk dat bevalt erg goed bij mijn pony, omdat als hij het hals stuk te vaak op heeft zijn manen gaan uitvallen. Het enige probleem is dat je pony een rdelijk lange hals moet hebben anders gaar de deken over zijn hoofd.