vraag over combinatie jodpherbroek en westernlaarzen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ijslandermir

vraag over combinatie jodpherbroek en westernlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 19:39

Hoi,

mijn man rijdt op een westernzadel, maar wil ook weer af en toe op zijn dressuurzadel gaan rijden. Nu heeft hij nieuwe broeken nodig. Hij vraagt zich nu af of zijn westernlaarzen onder een jodphurbroek passen. Zijn de pijpen daarvoor te smal, of zou dat passen? We gaan wel even naar de winkel om het te proberen, maar als iedereen hier zegt dat het toch niet gaat bespaard het ons een ritje (het is best een eindje rijden).

Mirjam

paxine

Re: vraag over combinatie jodpherbroek en westernlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:42

Ik heb twee jodphur broeken,één heeft pijpen waar makkelijk nog laarzen onder zouden kunnen maar de andere zit erg strak.Ik denk dat het per merk verschilt.Misschien kun je de ruitersport zaak eerst even bellen om naar de modellen van de broeken te vragen?

Succes in ieder geval!

ijslandermir

Re: vraag over combinatie jodpherbroek en westernlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 19:55

Ja, als er heel veel verschil tussen de merken en de modellen zit is het idd wel even verstandig om te bellen. Ik ben heel benieuwd of het gaat lukken. Anders toch maar een rijspijkerbroek voor het westernzadel en een gewone rijbroek voor het dressuurzadel.

MIrjam