Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
oosterhoff schreef:Het nummer van de ingebrachte transponder (chip) of de identificatievermelding volgens een andere wettelijk goedgekeurde identificatiemethode moet in het Paardenpaspoort zijn vermeld.
Wanneer een paard of pony wordt gechipt en er reeds een identiteitsdocument (paspoort) bij dit paard of de pony hoort, dient het paspoort met de (losse) stickers te worden opgestuurd naar de paspoortuitgevende instantie, die de stickers in het paspoort plakt en afstempelt. Ook wanneer van een paard of pony een DNA profiel in het paspoort moet worden geregistreerd, is alleen de paspoortuitgevende instantie bevoegd om deze gegevens in het paspoort te registreren. Wanneer het transpondernummer in het paspoort is geprint, hoeft dit niet te worden afgestempeld door de paspoortuitgevende instantie.
Ofwel dan dus ook geen barcode.
Als er bij jou een nummer aan de onderkant van de pagina (op alle pagina's) is geprint dan is dat voldoende. Gewoon een copy van je paspoort opsturen naar de KNHS dat is voldoende
Lisa schreef:Iemand.. ???
oosterhoff schreef:Ik heb een paspoort uit 2000 van de NHS en daar is het toen dus ook al voorgedrukt. Dat is dus niet per definitie vanaf 2004 zo.
Lisa schreef:oosterhoff schreef:Ik heb een paspoort uit 2000 van de NHS en daar is het toen dus ook al voorgedrukt. Dat is dus niet per definitie vanaf 2004 zo.
Dat klopt dat het in het paspoort van het NHS ook is voorgedrukt. Mij wordt vertelt dat deze paspoorten geen barcode + stempel hoeven maar de paspoorten die uit zijn gegeven door het KWPN wel!
oosterhoff schreef:Okay mocht het zo zijn dat het dus op elke bladzijde geprint is dan kan het gewoon zo. De regels van de KNHS zijn namelijk zoals ik ze boven heb neergezet. Lees dikgedrukte regel. Wat jou manegedame heeft gehoord is dat er wel stickers waren maar die waren dan niet afgestempeld. Dat verhaal is bij mij namelijk ook bekend. Als op elke pagina de transpondercode staat zit je goed en kan je volstaan met een copy daarvan om je startkaart aan te vragen
Dankje!