Rijden met laarzen uit gewone winkel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SillyB

Rijden met laarzen uit gewone winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 11:48

Deze winter/herfst schijnt de paardenwereld een flinke invloed te hebben op de mode in de "gewone" winkels. Ik heb zelfs al caps en zweepjes in de etalages gezien als accesoire...

Nou zie ik ook regelmatig in de betere schoenwinkels leren laarzen waarvan ik denk Bloos! die zijn best gaaf! maar dan voor het rijden.... (bijna jammer dat ik 4 jaar geleden mijn cavallo weltmeisters heb aangeschaft Tong uitsteken)
Ze zijn van leer, hebben geen doorlopende zool, waarom eigenlijk nog de petries kopen als je ze voor (veel) minder in een confectiezaak koopt?

Hiermee bedoel ik bijvoorbeeld deze laars van Esprit (ook in bruin voor de liefhebbers):

Afbeelding

Ik vind ze best gaaf en hier kun je toch prima paard mee rijden?? volgens mij zouden ze zelfs nog mogen op wedstrijd. Zijn er op bokt al mensen die met laarzen uit een "gewone" zaak rijden of hier ook zo over denken?

Rachel_x

Re: Rijden met laarzen uit gewone winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:49

Idd mooie laars ja! Ik zag laatst ook al laarzen in schoenenwinkels waarvan ik dacht, hee, die lijken eigenlijk best op die van mij Clown Alleen ik zie een rits aan de binnenkant van de laars. dat lijkt me nou niet echt goedd Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Rachel_x op 17-10-06 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:50

wij verkopen ook kook a like paardrijlaarzen, en zijn best mooi. Alleen zou ik ze met rijdne niet aan willen hebben, voelt toch heel anders aan, en rist zit aan binnekant, lijkt me ook niet handig

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:51

Dan zou je veel keus hebben! er zijn nu zoveel soorten laarzen in de winkels die erg veel op rijlaarzen lijken.
Zouden we wel net zo stevig zijn als leren rijlaarzen, zouden ze ook zo lang meegaan? ze zijn vaak wel een stuk goedkoper.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 11:55

inderdaad stúkken goedkoper en véél meer keus. de kwaliteit van de materialen zijn dan natuurlijk wel veel minder.
Bedacht me trouwens dat je dan wel je dressuurboog moet missen. Misschien eens tippen bij de esprit om laarzen te maken met dressuurboog Tong uitsteken

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:31

Ik zal toch liever met rijlaarzen blijven rijden! Zeker omdat die ook geen rits hebben!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:13

Het leer van gewone laarzen is veeel dunner dan paardrijlaarzen dus ik denk dat ze niet zo geschikt zijn op te rijden.. Denk dat het veel sneller stuk gaat. Nee, geef mij maar gewoon echt leren rijlaarzen. Lachen

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 15:17

misschien wel fijn... gevoeliger

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:18

idd de rits.... en vaak is de zool bij de "echte"laarzen van ander materiaal wat een beetje sterker is....
zo had ik een keer schoenen die exact op de ariat schoenen leken, maar na een paar maandjes was de hele zool weggebeten Clown

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:21

Mijn schoonzus rijdt met 'gewone' laarzen, ziet er best chique uit! En ze rijdt best veel, maar ze gaan wel lang mee, geloof ik.

clouds2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:08

Ten eerste de rits, die schuurt tegen je zadel aan. Het ligt er maar net aan hoeveel waarde je aan je zadel hecht maar ik zou de krassen er niet voor over hebben. Ook zal het leer heel anders zijn. De binnenkant van je laars kan dus ook erg snel gaan slijten.

Maar jeetje, zou dus echt nooit met van die laarsen en een cap op de stad in gaan ofzo. Zie je het al voor je?! allemaal van die huppelkutjes met een paardrij outfit aan, omdat het mode ofzo is. Rolleyes
Maar wel verkondigen dat paarden stinkdieren etc. zijn Nagelbijten / Gniffelen

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:10

Heb een paar maand geleden idd ook foto's van de catwalk gezien met modellen die een cap op hadden. Wat dat betref loop ik voor, want zo zat ik jaaaaren geleden al op de fiets naar rijles Clown

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:45

haha, ja inderdaag ik fietste ook met een cap op toen ik nog jonger was. En dan was mn fietjse het paard Vork

Van die hele strakke broeken zijn nu toch ook weer in? die zelf bij je enkels strak zitten? Nou daar zou je dus ook wel mee kunnen paardrijden. kun je binnenkort met je paardrijkleren gewoon de stad in. Ineens noemen ze je kleding dan nog hip ook

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:47

Denk dat het leer niet sterk genoeg is om het een jaartje vol te houden.. En de rits is onpraktisch. Ook vind ik de laars zelf niet zo mooi, maar dat is ieder z'n eigen smaak.

Ik houd het liever bij normale rijlaarzen Haha!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:39

maar als je geen lederen rijlaarzen kunt of wil betalen, dan kan dit mss wel een oplossing zijn
*zoals ik die geen 200-300 euro over heb voor laarzen waar ik de eerste beste maal mee door de modder ploeter,mij kennende*

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 08:37

Ik rij alleen maar met gewone laarzen van de scapino en schoenenreus Tong uitsteken
Altijd wat kortere laarsjes, en ik heb mijn broek er altijd overheen. Ik vind t heerlijk rijden zo.
Ik heb ze van vorige winter, en ze zijn nog helemaal goed.
Het enige nadeel, ze zijn van zo'n nepleer, lijkt op suede, maar ze zijn dus niet waterdicht, dus ik moet wel altijd om de plassen heen rijden Tong uitsteken
Ik heb wel altijd warme voeten als t vriest, terwijl mijn tenen vroeger bevroren in normale rijlaarzen!

Edit, even een plaatje gezocht:
http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... CT0067.jpg
Hier heb ik veel mee gereden, zijn nog altijd niet kapot, en ze kostte 5 euro bij de schoenenreus Clown

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:16

Gewone laarzen zijn van slapper materiaal. Ik draag juist graag mijn leren laarzen vanwege de goede steun die ze mijn beenligging bieden.

Verder denk ik dat het detail van de rits ook niet onbelangrijk is. Een rits aan de binnenkant gaat schuren, ook langs je zadel.

En is er geen verscjil qua profile op de zool?