[PG] Tess, 6-jarige bruine d-pony

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

September

[PG] Tess, 6-jarige bruine d-pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 21:16

Tess is iets eerder dan een halfjaar geleden verkocht aan een handelaar. Tess is een hele lieve pony. Ze is bruin met zwarte manen en staart, ze heeft 4 zwarte benen en een smalle druipkol. Info over tess:
- korte staart (inmiddels wel lang denk ik...)
- dunnige manen
- vrij smalle pony
- vrij groot hoofd
- hoge schoft
- grote oren
- Tess heeft een gevoelige rug

Tess bijt en trapt niet en is meestal braaf. Foto's van Tess:

Afbeelding
Afbeelding

Link van de 3e foto: http://www.friendcircles.com/photo/pers ... jpg?714214

Als je in het bezit bent van het papier van Tess, kun je zien dat de vorige eigenaresse SJ Karsemeijer was, en de fokker de fam. Grefkens uit Helvoirt.
Tess haar vader is Mondriaan, moeder is Marcia, mv. is Balzflug, vv. is Naturel.

Tess is oficieel een kwpn-merrie (00.10204). Tess heeft een stokmaat van 1.47m. Tess kan heel erg goed springen. Als je nog meer foto's wilt zien, stuur me gerust een PM!

Alle tips zijn welkom, alsjeblieft help me! Ik mis haar zo, en heb geen afscheid van haar mogen nemen.. Verdrietig

RobinJansen

Re: [PG] Tess, 6-jarige bruine d-pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:27

Heej juul ik hoop dat je Tess weer vind... Suc6 met zoeken!

-xxx- robin

September

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 15:34

Ik ben er zojuist achter gekomen dat Tess inmiddels niet meer leeft. Zij is enkele maanden geleden afgemaakt.

De zoekactie is dus voorbij Verdrietig .

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:37

Aaah!! Wat erg voor je meid! Sterkte! Weetje waardoor het komt?

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 08:15

Wat erg !! Hoe komt het ??

September

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 20:56

Tess had kissingspines. ik had haar aan een meneer gegeven waar ze lekker op rust kon in de wei met een andere pony en daar de rest van haar leven kon blijven. maar op een dag wordt Ik door die man opgebeld, dat Tess over een half uur werd opgehaald door een handelaar. Ik heb geen afscheid meer van mijn lieve pony kunnen nemen. Alleen het beeld van een vrolijk, levenslustige pony die bokkend door de wei galopppeert met haar staartje omhoog. Verdrietig

Nou ik bel dus eergisteren het kwpn op, om te vragen op wiens naam tess nu staat. Ik wilde namelijk graag contact met de nieuwe eignaars omdat ik tess erg mis. Nog steeds staat ze op mijn naam. Toen heb ik het nummer van de meneer opgezocht om te vragen aan welke handelaar hij tess had verkocht. Nou die man begon eerst mij voor vanalles uit te maken, boos te doen en allerlei verwijten op te leggen. Uiteindelijk zegt hij welke handelaar. Nou die man zijn nummer via bokt opgespoord.

Ik vraag de handelaar of hij tess nog weet. Nee wist hij niet meer. Ik leg hem uit welke pony het was. E pony'tje, korte staart, grote oren en een lief groot hoofd. hij zegt, "o die?? Die kreupele??" Nee zeg ik, tess had het aan d'r rug, geen kreupelheid. Hij zegt "ja maar hij had dus wel wat. Nou die pony kreeg meteen een rode streep." Ik geloofde hem niet. Vraag hem waar tess nu is. Tess is afgemaakt zegt hij. De man waarvan ik de pony heb gekocht, zei dat de pony onhandelbaar en vals was en vanalles mankeert. Ik schrok hier zo erg van. Echt, alles was stil. mijn lieve, lieve Tess is dood. Doordat de man waaraan ik haar gaf, loog, bedroog en tegen de handelaar vertelde dat ze vals e.d. was.

vervolgens vraag ik de handelaar hoe het zit met de papieren. Nou, die moesten eerst naar de keuringsdienst van waren e.d. Ik zeg dat die terug moeten naar het kwpn, om de dood van tess te registreren. Maar alles is al in februari gebeurt, dus dat had allang in orde moeten zijn. Er is toch nog steeds veel twijfel en ongeloof.

Sorry voor mijn lange verhaal. Maar ik ben er echt kapot van.

Tess was 5 jaar oud, in de bloei van haar leven. Ze had beter kunnen worden, maar doordat mijn dierenarts al vanaf het begin zei dat er niks tegen kissingspines gedaan kan worden, is het zo gelopen. Ik voel me echt schuldig. Ik wil hiermee echt niet zeggen dat het de schuld is van mijn DA, maar het heeft een grote inbreng gehad, dat tess "ongeneeslijk ziek" werd verklaard.

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 21:05

wat erg.
heel veel sterkte.

September

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 21:08

Dankje... Lachen

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:44