[PG] 12 Norikers gezocht

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

[PG] 12 Norikers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 14:38

23 aug. j.l. heeft de DB 12 Norikers in beslag genomen.

Deze paarden zijn inmiddels door justitie getaxeerd en "vervreemd" wat betekent dat het mogelijk is dat ze naar de slager zijn of in de handel terecht komen, dus b.v. op markten opduiken of bij handelaren.

op deze lijst staan de meeste paarden met foto.

Als jullie deze paarden ergens op een markt tegenkomen, zouden jullie ons dan willen waarschuwen?
(per pb of via het email adres op de site)

Het is niet de bedoeling dat er hier weer een discussie ontstaat over het wel of niet terecht in beslag nemen van deze paarden, daar is een advocaat mee bezig.

dit bericht is geplaatst namens vrienden van Pelgrims Park

opala

Re: [PG] 12 Norikers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:40

Hoe is het mogelijk dat deze in beslag genomen paarden bij de slager of handelaar terecht komen. Wanneer dit werk is van de Dierenbescherming, dan vraag ik mij af waar het woord "bescherming" voor staat Boos! .

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:44

Als de DB in beslag neemt, volgt er meestal een rechtszaak...en zijn de paarden dus bewijs.
Heeft de eigenaar getekend voor afstand?..Anders mogen ze toch niet verkocht worden, maar moet er gewacht worden op een gerechtelijke uitspraak?

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:48

ik houd het in de gaten mochten er nieuwe paarden op stal komen

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:51

Je zou toch mogen verwachten dat de paarden dan ergens belanden waar ze goed/beter behandeld worden, dus beslist niet bij de slager en zeker niet bij de handelaar. Je haalt toch paarden niet uit een bepaalde situatie om ze vervolgens aan het lot over te laten Boos! .

Karlijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:57

Ik weet me te herinderen dat op marktplaats 2 norikers te koop stonden, maar ik weet alleen niet meer hoe ze eruit zagen of vandaan kwamen. Sorry, ik denk dat ik u alleen met deze informatie kan helpen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 17:04

Smorrie, ik zou als ik jou was Pelgrim Parks adviseren toch achter alles aangaan hoor.
De paarden mogen nl nooit zomaar verkocht worden of naar de slager gebracht worden (tenzij die in bizarre omstandigheden verkeerden). Meestal worden de paarden op een voor de AID bekend adres ondergebracht, totdat de gehele zaak is afgerond. Dit vertel je er niet bij, of dit al het geval is, maar dan weet je het voor jezelf eventjes.
Plaats een oproep bij hippische evenementen, gaan veel mensen morgen naar de Zuid Laardermarkt, kans is groot dat ze daar opduiken.
Wil er wel bijzeggen, mocht er al een uitspraak zijn geweest, dan heeft die stal haar paarden dus blijkbaar niet terug en zullen deze weer teruggekocht moeten worden door de eigenaar, wat enorm veel geld kost. Als ik eerlijk ben kan je die centjes het beste gebruiken om de hele boel weer op de rit te krijgen bij de stal, om te voorkomen dat dit nog eens voorkomt..
Veel succes. Veelal inbeslaggenomen paarden waar een onderzoek ingesteld is, kun je iig erg moeilijk achterhalen waar deze dieren verblijven en dat kan wel eens máánden gaan duren.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 19:07

alle correspondentie die er is geweest met justitie staat nu nog op de site, ik ga er hier niet over in discussie.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:15

Moderatoropmerking:
Mensen, TS heeft in de laatste alinea van haar eerste post al heel duidelijk gemeld dat het hier niet om de discussie wel of niet terecht inbeslagname gaat. Alleen reacties graag die ts verder kunnen helpen. Andere reacties worden verwijderd.

Mare

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 08:42

Ik heb hier nog wat duidelijkere foto's van kathirza, zij heeft zulke aparte aftekeningen dat zo'n paard moet opvallen;
Afbeelding

Afbeelding

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:12

Morrie schreef:
alle correspondentie die er is geweest met justitie staat nu nog op de site, ik ga er hier niet over in discussie.

Gut, niet meteen op je achterste hoor, ik gaf alleen wat tips en duidelijk erbij gezegd dat je het dan voor jezelf even weet hoe of wat en wat te doen, daar hebben wij geen moer mee te maken..snap dat dit een gevoelig punt is en ben dus ook niet aan het vingerwijzen, maargoed succes.

karlijnd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:51

als ik de paarden op de foto's zie en ze worden voor de eigenaar gezocht, zou ik er bij voorbaat niet aan mee werken. de paarden zijn zo mager en zien er slecht uit.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 08:46

Wat is de bedoeling als jullie getipt worden? Dat ze weer teruggaan naar de Pelgrimsdinges? Clown

Denk dat deze oproep dan redelijk nutteloos is. Vooralsnog veel succes Knipoog