tinker scheren (2)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lunabella

tinker scheren (2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 20:43

Hallo,
Een paar topics verderop vroeg ik aan jullie ofdat jullie me konden helpen met het probleem mok en wel of niet scheren, nu is er eigenlijk voor mij al een beetje uitgekomen dat ik haar toch het beste kan scheren.
Maar wilde ik ook graag van jullie weten hoe lang het ongeveer duurt voordat ze haar sok weer een beetje in normale lengte weer terug heeft?
Misschien dat jullie me daar dus een beetje mee kunnen helpen

lunabella

Re: tinker scheren (2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 20:50

lunabella schreef:
Hallo,
Een paar topics verderop vroeg ik aan jullie ofdat jullie me konden helpen met het probleem mok en wel of niet scheren, nu is er eigenlijk voor mij al een beetje uitgekomen dat ik haar toch het beste kan scheren.
Maar wilde ik ook graag van jullie weten hoe lang het ongeveer duurt voordat ze haar sok weer een beetje in normale lengte weer terug heeft?
Misschien dat jullie me daar dus een beetje mee kunnen helpen.
En misschien een foto van een geschoren tinker erbij????
Kan ik vast wennen

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:47

Je hoeft toch niet de hele sok weg te scheren.Kan je niet alleen de kootholte uitscheren en de sokken er dan gewoon over laten vallen?

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:41

Volgens mij duurt het wel een aardige poos voordat die beenharen weer terug zijn gegroeid. Ik heb, ook in verband met mok, bij mijn haflinger wel eens de sokken weg geschoren, en die waren lang niet zo behaard als de gemiddelde tinker benen... Toen duurde het bijna tot het voorjaar/zomer, voordat de sokken waren teruggegroeid...

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:43

baudyh schreef:
Je hoeft toch niet de hele sok weg te scheren.Kan je niet alleen de kootholte uitscheren en de sokken er dan gewoon over laten vallen?

Hier ben ik het mee eens. Ja
Doen wij ook bij onze Friezen als ze mok hebben Knipoog

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:22

Mijn haflinger scheer ik ook haar behang weg. Maar bij een vries of tinker vindt ik het persoonlijk zeer mooi staan als je dat laat staan. Alhoewel het wegscheren daarvan wel weer iets sportiefs heeft. Mijn paard staat overdag altijd in de wei en ze heeft nog nooit lats van mok gehad

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:31

als je alleen de kootholte scheert zie je er niks van,maar ander is het met een 6mnd weer aangegroeid.