Het wordt weer kouder...!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Het wordt weer kouder...!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 19:11

Ja bokkertjes, de winter komt er weer aan!! Hoewel daar nu nog niet heel veel van te merken is, gelukkig. Het zonnetje schijnt nog lekker!!

Wie o wie, heeft er allemaal tips om zo min mogelijk bevroren deze winter door te komen? Haha!

mariska1989

Re: Het wordt weer kouder...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:30

Klopt maar er zijn al heel wat lopende topic's over Lachen

*plastic zakjes
* goede winterjas
* thermobroek
* thermoskan met chocomel emmee naar stal Clown

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:37

pfoe zoveel, vooral jezelf trainen en niet té vroeg met handschoenen etc beginnen. verder een goede winterjas inderdaad, thermospullen (laarzen, broek, ondergoed) ga zo maar door.
Zelf heb ik twee warmtezakjes met gek spul erin (ja sorry kan he t niet anders omschrijven) en een ijzertje. Het ijzertje moet je knakken en dan worden ze warm. Thuis in een pan met kokend water en ze zijn weer "opgeladen". Ideaal voor koude handen of een koud bit.
Heb zelf een ski-muts gekocht (je hebt nu echt weer leuke hangen in de outdoorwinkels) voor de koude oren Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:46

Ik heb net een heeeerlijke nieuwe jas gekocht voor op stal en met buitenritten enzo. Plastic zakjes zijn erg goed inderdaad Haha!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:59

pfff ja die tijd komt er weer aan... :s
inderdaad plastic zakjes, dikke das en handschoenen ehm... chocomelk en vooral...... fanatiek gaan paardrijden!!!! Haha!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:02

dikke jas en idd lekker paardrijden en oja een sjaal om met paardrijden en die dan ook bij je oren doen Tong uitsteken

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:03

jaa dat wordt weer dik aan kleden. ben zelf echt niet blij met de winter

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:25

Maak gebruik van veel dunne laagjes kleding op elkaar. Zorg er iig voor dat de onderste laag het vocht naar buiten afvoerd.
Daarnaast werkt thermokleding erg prettig.
En zorg dat je iets op je bolletje draagt. Heel veel warmte verlies je via je hoofdhuid.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:37

oef.. ik ben altijd net zo'n eskimo in de winter.
minimaal een dikke winterjas en een bodywarmer met daaronder meestal een fleecetrui,gewone trui en een dunne trui, dus 5 lagen over elkaar Nagelbijten / Gniffelen
Dan nog dikke winterboots, 2 paar sokken en 2 paar handschoenen en een dikke das Ja
laagjes werken echt het beste!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:43

Laagjes, fleece, winddichte jas, schoenen die geen kou doorlaten (Rimfrosts van Mountain Horse of legerkisten) en iets op je hoofd.

Verder wordt dit mijn derde winter met de lange chaps van Kitt, die dingen van neopreen. Sinds ik die draag, heb ik nooit meer koude benen. En ik draag handschoenen van dubbellaags fleece (Horka), die laten ook geen wind door. Het schijnt dat de handschoenen van Kitt (neopreen) ook flink warm zijn, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:47

Jaa verschrikkelijk, vandaag was het ook al snel kouder geworden Nagelbijten / Gniffelen
Maar paardrijsokken bij de kachel en je paardrijlaarzen (geen leren) lekker warm als je er in stapt.
En een soort legging onder je paardrijbroek, want met het rijden krijg je snel last van koude bovenbenen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 23:22

Je moet idd met laagjes gaan werken, mijn vriend is beroeps militair geweest en die leren precies hoe je je moet kleden om warm te blijven. Het moet namelijk niet alleen warm zijn maar ook ventileren anders krijg je het nog koud doordat het zweet er niet uit kan.
Je moet dus zorgen dat als je in beweging bent dingen uit doet (en niet direct in een tshirt gaan lopen) Maar als jij een trui en een jas over elkaar aan hebt moet je 1 van beide uit doen, zodra je stil komt te staan moet je zorgen dat je dit weer aan doet. De meeste mensen maken de fout door alles aan te houden en het dan gek vinden dat ze na het rijden het zo koud hebben Haha!

Wij hebben sinds kort een waterkoker op stal, echt lekker om na het rijden even een kop koffie of warme chocomelk te maken Vingers aflikken

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 08:09

@mistral94, daar heb je helemaal gelijk in. Ikzelf doe met instappen uitstappen alles aan. maar halverwege het rijden krijg ik het warmer en dan gaan als eerste de handschoenen uit. Jas een beetje open en de sjaal wat losser. Jas nog iets verder open, sjaal af. En met uitstappen lekekr weer alles aan.

Verder draag ik altijd veel laagjes, hemdje, shirt lange mouw, los T-shirt, trui eroverheen en jas aan. Daarmee heb ik het afgelopen winters aardig uit kunnen houden. Gelukkig kan ik lekker met de auto naar stal, dus geen gekoukleum op de fiets heen en terug naar stal. Daar ben ik reuze blij mee Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:25

Afbeelding Haha!
Ik zou eigelijk wel zo'n ding willen, maar voor zover ik weet zijn ze niet in Nederland te koop.

Nu doe ik zo'n band van fleece om m'n hoofd, onder m'n cap (cap zit dan wel iets hoger) Lekker warm voor m'n oren.
Verder heb ik heerlijk warme neopreen handschoenen en thermolaarzen en een thermobroek (alleen jammer dat de laarzen en de broek niet samen kunnen)

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:46

Ik doe vaak een panty onder m'n rijbroek, daar heb je geen last van, maar het helpt wel Lachen (Klinkt misschien een beetje stom, zo'n dun ding, maar bij mij helpt het echt Haha! )

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:57

@ Lenneke_ : die is stoer!! Die zou ik ook wel willen Haha!
Ben wel blij te lezen dat ik niet de enige mummie ben in de winter Clown sommige mensen vonden mij zo vreemd met mn maillot onder mn rijbroek en 6 lagen aan....!

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:01

als het heel koud is rij ik altijd met en skibroek over mijn rijbroek heen.
dit zit superwarm en ik vind het erg lekker zitten.
verder doe ik veel laagjes kleding over elkaar heen.
(ben een koukleum en rij altijd buiten!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:15

doe altijd thermosokken en een thermo hemdje aan, en meestal ook een panty onder mijn rijbroek. Normaal reed ik vaak binnen,of ik reed bij kennissen aan huis. Nu rijd ik voor het eerst echt op een pensionstal zonder kantine enzo...dus ik denk dat ik maar een thermoskannetje thee meeneem ofzo.

En idd laagsjes...ik trek met rijden wel wat uit, en daarna weer aan..

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:22

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:38

heb een heerlijke termo broek voor over mijn broek
maandverband onder in mijn thermolaarzen (vocht kan niet uit die laarzen en maanverband neemt echt goed op) ]
lekker handschoentjes niet te kleine maat maar lekker ruim
en oorwarmertjes Haha! ziet er niet uit maar lekker makkelijk en warm heb altijd koude oortjes in de winter Bloos

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 16:21

Maandverband Haha! Wuahaha!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:05

Maandverband? Nee, dat klinkt mij te vies. Lips are sealed *LOL*

* Lekker dikke winterjas aan
* Maillot onder m'n rijbroek
* neophrene handschoentjes, komt geen wind doorheen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:26

Waarom is maandverband vies Verward Als het gebruikt is, ja. Maar toch niet als het uit de verpakking komt?

Als er meer mensen zijn die zo'n 'muts' willen kunnen we misschien de verzendkosten delen

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:56

Lenneke_ schreef:
Waarom is maandverband vies Verward Als het gebruikt is, ja. Maar toch niet als het uit de verpakking komt?

Ik wist dat die reactie zou komen.. Slapen

Ik vind het gewoon geen fijn idee. Vieze plakbende in m'n laars, en het gaat helemaal schuiven & stuk enzo tijdens het rijden zodat ik de pluisjes maandverband van m'n voet moet plukken. Misselijk

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:03

Ik doe altijd een jeans OVER mijn rijbroek das ook warm! verder plak ik een warmte sticker in mijn rijschoenen. Ik rijd meestal zonder helm, maar in de winter is dat toch net wat warmer dus dan mag hij uit de kast. Met instappen "kleed ik me uit" dus jas uit sjaal weg, zelfs handschoenen gaan uit. Met uitstappen alles weer aan, incl inrijdek voor de pony. Ik blijf met zo'n kou trouwens niet op stal zitten maar ga sneller naar huis dan anders.