Ervaringen met Imperial Tornado deken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eveline_B

Ervaringen met Imperial Tornado deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 16:50

Die deken kwam best goed uit de test van BIT, maar hoe bevalt deze deken nu in de praktijk?

Wij hebben vaak HH dekens gehad, maar die scheuren toch te snel uit en geeft soms schuurplekken op de schoft. De Bucas all-in-one is veel sterker, maar die geeft schuurplekken op de schoft bij onze friezen bovendien is deze deken wel erg duur geworden. Vandaar dat ik verder kijk bij andere merken.

Tieme

Re: Ervaringen met Imperial Tornado deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 18:14

Ik heb er 1 en dit wordt het 5e jaar dat hij meegaat.
ik vindt het een super deken. bij mijn fries zijn de meeste dekens te krap bij de borst. eigenlijk is het stuk vanaf de schoft tot het midden van de borst vaak te kort.
deze deken ligt super. vooral de loopsplitten die helemaal tot bovenaan lopen zijn ideaal. (weet niet of dat nog zo is).
bij mijn deken is hij alleen vorig jaar bij de schoft ingescheurd doordat een erg lomp paar er met z'n hele gewicht aan is gaan hangen. maar dat is weer gemaakt en voor de rest is hij ook nog eens superwaterdicht. en ook niet duur. heb er 5 jaar geleden 180 gulden voor betaald.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:05

het is een super goede deken, beste bewezen deken uit de bit test 2005 Lachen

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:52

goede deken we verkopen hem veel!

RyneeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:55

Ja, ik heb hem vorig jaar gekocht. Niks mis mee blijft fijn liggen en oersterk. En niet geheel onbelangrijk een grote loopsplit. Vind ik wel een groot voordeel, zeker als ze veel in de wei staan!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 14:00

ik heb hem ook.. bevalt super.. mijn paard heeft het gepresteerd en sloop 3 dekens in 1 week (waren wel allemaal al gebruikt natuurlijk)

ik heb nou dit deken voor het 2e seizoen en hij is nog heel. wel heb ik een goedkoop sterk staldeken op als hij weer helemaal op stal staat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:05

HAR --> SV.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:55

Indeed! Fijne deken, lekker sterk (ook bij de wat lompere knollies Knipoog ) en ook bij mijn haf een mooie pasvorm! Heb overigens verder voornamelijk ook HH dekens, ik vind vooral de HH highliner een zeer goede ligging hebben, maar die is dan weer niet waterdicht!

Charlie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 23:15

Tis inderdaad een lekkere sterke deken, alleen is bij mijn paard vorig jaar het witte sierrandje op enkele plaatsen gesneuveld... Maar, hij is echt goed waterdicht en tandenproof (afgezien van dat witte 'draadje' dan Nagelbijten / Gniffelen )

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 08:35

Dus eigenlijk alleen positieve ervaringen met deze deken zie ik. Ik ben heel benieuwd hoe hij ons zal bevallen OK dan!

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 12:33

ik heb hem vorig jaar ook gehaalt maar dit jaar gaat die niet weer op hij is niet waterdicht ( kan ook goed een fabrieks fout wezen)

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:49

Ik heb hem ook, vind het niet echt een fijne deken. Is wel een oud model trouwens.
De maat valt punt 1 redelijk klein uit.
Bij mijn paard heeft de deken de neiging naar achter te trekken, vorig jaar had ze dankzij deze deken een schuurplek op haar schoft.
Echt heel erg sterk istie ook niet wan tweidemaatjes hebben er al een aantal gaatjes in gebeten.
Verder vind ik hem ook niet zo warm als je zou mogen verwachten, er gaat bij mij iig al snel iets onder denk ik.

Als je niet te veel geld uit wilt geven maar toch een mooie deken wilt zou ik echt veel liever voor een Weather Beeta gaan, dat vind ik pas fijne dekens! Helemaal de nieuw modellen met die mooie grote staartflappen.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:34

Ik heb deze deken ook en vind het een fijne deken. Past prima op mn fjord en dat is op zich al uniek. Hij heeft er al een seizoen mee rondgelopen en ligt er nu weer op.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:39

miriamrocky schreef:
ik heb hem vorig jaar ook gehaalt maar dit jaar gaat die niet weer op hij is niet waterdicht ( kan ook goed een fabrieks fout wezen)

Volgens Imperial riding is deze deken ook niet waterdicht. hij is waterafstotend. ondanks dat heeft die van mij (5 jaar oud) nog nooit doorgelekt.

liefling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:15

ik heb ook zon deken van imperial riding ik vind het super dekens mooie dekens van goede kwaliteit en goed voor vorse paarden . ze krijgen geen schuurplekken door de hoge split voor op de schouder. heb ook de nieuwe winterdeken bleu blizzerd. de rode met hals.
ben super tevreden.

met vriendelijke groet kathleen

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 22:09

Citaat:
miriamrocky schreef:

je kunt nog proberen om hem terug te laten sturen.

wij hebben er een paar terug gekregen en die opgestuurd en er werden nieuwe voor geleverd. het kan ooit gebeuren.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 08:50

Ik heb hem ook en ben absoluut niet tevreden. Ten eerste valt hij klein. Heb voor mijn fries van 1.66 een 215 nodig. Daarnaast zat er binnen een week al een gat in, in het midden van de deken, aan het einde van dr rug. Snap echt niet hoe dat kan, het is namelijk niet echt een plek waar je blijft hangen. Ze staat met 1 andere merrie, dus ook geen trekkerij e.d.
Ben terug geweest naar de winkel, maar er werd niets mee gedaan. Voor mij dus echt nooit weer!