Ik hbe nu een nieuwe chip erin moeten laten zetten wat weer veel geld gekost heeft. Hebben nog meer mensen dit meegemaakt? En wat zou ik kunnen doen om eht ged terug te krijgen.. Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ik hbe nu een nieuwe chip erin moeten laten zetten wat weer veel geld gekost heeft. Hebben nog meer mensen dit meegemaakt? En wat zou ik kunnen doen om eht ged terug te krijgen.. pandora1707 schreef:maar als de KNHS zoiets als chippen invoert mag je er toch vanuit gaan dat dit een waterdicht systeem is of niet?

als er niet zoveel onzin vertelt zou worden 
ranna schreef:
Ojee, dat geloof je toch niet serieus?
Het KNHS had geld nodig na de fusie. Omdat de stamboeken de uitgiftes van de paspoorten zelf wilden blijven doen (dit verdient goed namelijk en deze bron van inkomsten wilden ze niet zomaar afstaan), moest het KNHS iets anders verzinnen.

ranna schreef:Onder allerlei mooie woorden werd de chip verplicht gesteld. Paard direct te identificeren, handig bij diefstal,
een transponder koppelt enkel paard en paspoort... ranna schreef:nummers in 1 database zodat instanties en eigenaar zo gegevens kunnen checken en gestolen paarden snel terug te brengen zijn.
Wedstrijdfraude!
De chip werkt altijd.
Het chippen is geen gevaar voor je paard.
is ook verplicht als je wedstrijden wilt rijden 
ranna schreef:Bovengenoemde l*lverhalen werden gebruikt om de wedstrijdruiters toch maar vooral te laten geloven hoe geweldig deze nieuwe bron van inkomsten was voor het KNHS. Nee, dat laatste werd natuurlijk niet zo gebracht.
ranna schreef:Inmiddels weten we beter.
Er wordt nauwelijks gecontroleerd op wat dan ook maar dus ook gestolen paarden zullen niet gevonden worden tenzij er veel meer gecontroleerd gaat worden overal.

ranna schreef:Er is niet 1 database en lang alle nummers kloppen niet met wat geregistreerd is. Veel paarden zijn nog helemaal nergens geregistreerd.

ranna schreef:tja omdat 0.001 % van de uitkeringsgerechtigden onterecht een uitkering ontvangt moeten ze alle regels aanpassen... heeft neits met chippen te maken maar met al die mensen die het onterecht vinden en daarop worden de regels aangepast ala de goeien en de kwadenWedstrijdfraude, omdat 0,2% van de wedstrijdpaarden wel eens met een ander paard start dan ze opgeven moest 100% zijn paard chippen![]()
ranna schreef:Een grootschalig Europees onderzoek wees uit dat 20% van de chips na verloop van tijd geen signaal meer geeft.
raar eigenlijk dat die 20 % iet boven water komt bij het friezen stamboek en/of bij de fjorden ?!?!?!?!?!?ranna schreef:Hoevaak moet er dan een andere chip gezet gaan worden? 1, 2, 3, 4x???
Het chippen is wel degelijk een gevaar voor je paard. Vergeet niet dat je een hele belangrijke spier beschadigd. Zie ook www.invisio.nl/antichip

ranna schreef:En geld terug? Vergeet het maar. Dit systeem is zo waterdicht dat de eigenaar overal voor verantwoordlijk is.
ranna schreef:doe mij dat even schriftelijk toekomen met artikelen waar dat staat vermeld....In de beginjaren van het chippen moesten eigenaren eerst tekenen voordat de handeling werd uitgevoerd.
Een aantal slimme eigenaren weigerden dit vanwege de kromheid ervan. Als chippen verplicht werd en geen schadelijke gevolgen heeft waarom moet een eigenaar dan chippen. Hier moest dus een oplossing voor komen.
Die kwam er. De eigenaar hoeft niet meer te tekenen maar het is wettelijk zo geregeld dat de eigenaar verantwoordelijk is voor de hele mikmak op het moment dat hij toestemming geeft om te chippen.
Slimme jongens hè?
ranna schreef:Is er een alternatief? Ja, de enig betrouwbare die je paard NIET beschadigd en altijd werkt - DNA
Weinig duurder maar zonder enig risico.

Citaat:PROTOCOL KLACHTEN ELECTRONISCHE IDENTIFICATIE
Als bij een controle gebleken is, dat de transponder (chip) in uw paard niet werkt, moet u de vol-gende stappen ondernemen.
1. Afspraak maken met uw dierenarts.
2. Uw dierenarts nogmaals laten controleren of de transponder niet werkt.
3. Een röntgenfoto laten maken door de dierenarts van de hals.
4. De dierenarts op bijgaand klachtenformulier laten aantekenen wat de aard van de klacht is.
5. De nieuwe transponder die is bijgevoegd door de dierenarts laten inbrengen.
6. Het paardenpaspoort, het aanvraag (registratie) formulier, het klachtenformulier, de trans-ponderstickers en de röntgenfoto opsturen naar de paspoortuitgevende instantie.
7. De dierenarts kan de rekening rechtstreeks naar de paspoortuitgevende instantie sturen, die deze zal betalen.
8. Als u nog vragen heeft kunt u terecht bij de paspoortuitgevende instantie of bij de Rijksuni-versiteit voor Diergeneeskunde afd. Heelkunde te Utrecht bij de heer drs W. Back tel. 030-2531323.
handig toch als je weet waar je moet zijn 

oosterhoff schreef:Beste alane. het zou vriendelijk zijn als je eens op het rapport zou reageren dat we je hebben aangeboden. Zolang je dat niet doet ga ik je hier niet serieus nemen.
MelOdYs_Star schreef:Ik denk dat je je geld niet terug krijgt inderdaad, soms vallen de chips er wel eens uit, heb ik ook wel eens meegemaakt. Bij een pony.

Citaat:@Oosterhoff & @Alane ;; waar gaat het over?
oosterhoff schreef:Je kan het rapport opvragen bij www.invisio.nl/antichip en anders even je best doen met google!

En snap nu ook hoe ze aan de percentages komen waarmee geschermd wordt in dit topic