Wanneer beginnen met zweet deken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wanneer beginnen met zweet deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:45

Vandaag had ik een buitenrit gemaakt die mijn pony goed had doen zweten. Heb een lang stuk naar huis gestapt maar nog was ze niet droog, naar mijn idee is er nog een te hoge temperatur om een fleece zweet deken op te doen.

Vinden jullie dat ook of doen jullie wel een zweetdeken op?

_Lara_

Re: Wanneer beginnen met zweet deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:46

Ik doe het meestal als hij nog steeds erg nat is na het droogstappen, ef erop leggen tot ie droog is.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:48

Met deze temp. leg ik er nog een dunne zweetdeken/cooler op als ze nog niet goed droog zijn.
Voor een fleecedeken vind ik het ook nog vrij warm, dan gaan ze vaak alleen maar meer zweten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:55

Dat dacht ik dus ook Nouvel, ik heb helaas geen andere deken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 11:23

Als je dan goed uitstapt en je paard op laat drogen op stal zonder wind of tocht, kan dat nog best zonder deken nu hoor... Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:24

Als je pony/paard niet meer warm aanvoelt na het uitstappen is een zweetdeken niet erg noodzaak. Zolang het paardje niet vol op de wind staat is het prima!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:39

Gewoon zorgen dat je paardje goed op adem is gestapt (wat ook wel zo zal zijn, als je een flink stuk hebt gestapt). Dan kan het ook zonder zweetdeken niet zoveel kwaad. Al wordt het op het moment al wel weer een stuk kouder... Knipoog dus heb ik als mijn paardje goed nat is, wel een fleece dekentje erop liggen, een korte tijd, zodat een deel van het zweet is opgenomen.

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:46

Mijn paardje heeft nog een behoorlijke vacht en was vandaag en gister dan ook kleddernat na het rijden. Heb poos uitgestapt met fleece zweetdeken en daarna op stal gezet met deken enal en pas eraf gehaald toen ze droog was. Ik ben altijd erg voorzichtig met haar want ze wordt vrij snel verkouden. Dit is trouwens wel de 1e keer weer deze herfst dat ik een zweetdeken gebruikt heb

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:36

Vorige week heb ik de zweetdeken een keer gebruikt na het rijden, omdat mijn paard na het afzadelen flink dampte. Ik maak de deken dan niet helemaal dicht, maar leg hem gewoon even over. Als ze niet meer warm aanvoelt kan ie er weer af, dat ze nog niet helemaal droog is vind ik niet erg, ze staat toch binnen.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:21

Ik heb vorige week mijn zweetdeken al een keer gebruikt. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:36

Ik heb hem er dus opgehad vandaag, maar ze kwam er na een half uur natter onder uit als voor ik hem opdeed. Dus als het zo'n weer blijft gaat ie nog niet op.

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:58

ik denk ook dat dat per paard en deken verschilt. Zal ook wel veel verschil in kwaliteit van fleecedekens zitten enal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:17

Dit is een heel goede kwaliteid. Hij doet in de winter als het kouder dan 8 graden is prima, ik denk dat het nu echt nog te warm was.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:19

dat doe ik al een paar weken... als ze nog nat is op de borst?hals en onder het zadel leg ik er gerust nog even een fleecedekentje overheen!