Dit is iets vreemds en tot nu toe is er nog niemand die me helderheid heeft kunnen verschaffen dus doe hier een poging.
Een paar jaren geleden had mijn paard in de winter geen deken om en zat volop in het winterhaar en geloof me, zijn winterhaar wordt zo ongelooflijk lang en dik dat je je vingers niet meer kunt zien als je er met je handen doorgaat.
Ik was toen eens bij hem en streek met mijn hand door zijn vacht toen ik een diertje zag wegkruipen.
Het leek zijdelings te bewegen net als een krab en was zwart van kleur ca. 8 mm groot.
Ik had nog nooit zoiets gezien maar die winter zag ik 2 of 3x zo'n ding in zijn vacht. Ze zijn zo snel dat ik geen mogelijkheid had ze te pakken.
Mijn DA heeft geen idee wat het kan zijn en ik heb ondertussen heel wat (paarden)mensen gevraagd en niemand weet wat het voor een 'ding' kan zijn.
Buiten mezelf om heeft iemand bij de manege ook eens één gezien toen ik daar was en we stonden te praten. Zij vroeg me ook heel verbaasd wat dat was maar ik heb nog steeds geen idee

Ik heb ze een paar jaar niet weer gezien en vanmiddag ontdekte ik een verdikking op zijn achterhand. Nieuwsgierig bekeek ik waar dat van kwam en tot mijn schrik zat er weer zo'n rotding

De verdikking is zo'n 5 cm lang en ik vermoed dat het beestje bijt en daardoor verdikkingen ontstaan.
Binnenkort ga ik hem scheren en dan is de vacht te kort om voor wat voor dier dan ook maar, om in weg te kruipen en zie ik ze vast niet weer maar wat zijn het voor beestjes?
Vanmiddag heb ik weer geprobeerd het te vangen maar toen ik het bijna te pakken had liet het zich vallen en verdween tussen het zaagsel op de grond

Wie kan me helpen en me vertellen wat dit zijn?