Ik zit met een gigantisch dilemma....ik hoop dat er normale reacties op kunnen komen, aangezien ik aan reacties als : " Ja had je maar eerder aan moeten denken" niets heb
Ik heb nu joelle iets meer als een jaartje (ze is nu bijna 2,5) echt een superlief beest..geen kwaad in de zin.
Alleen....we gaan we winterperiode in, en wij hebben geen bak waar ze in de winter in kunnen lopen.
Ook het weiland is in de winter niet loopbaar...dus daar kunnen ze ook niet op.
Nu neem ik ze elke dag mee (end wandelen) en geef ze zoveel mogelijk aandacht.
Janneke (haflinger) heeft er geen problemen mee en is ook in de winter gewoon hartstikke lief en braaf. (veel koeler in de kop)
Joelle daarin tegen is ongelukkig in de stal, en staat weg te kwijnen..
Als ze naar buiten kan..(zomer) dan is er helemaal niets aan de hand. En is ze zo mak als een lammetje!
Als ik joelle in de periodes meeneem dat ze binnen staat, is ze gewoon dolenthausiast en bijna gevaarlijk zo blij dat ze is...ze is zo gigantisch sterk dat ze gewoon niet te houden is.
En ik neem haar dat niet kwalijk want ze is hartstikke jong en moet haar energie kwijt.
Ben ik een slechte eigenaar als ik dan beter op zoek kan gaan naar een eigenaar die haar weidegang kan bieden of een bak waar ze in kan lopen?
Ik wil gewoon het beste voor haar, maar ik heb zelf het gevoel dat ik tekort schiet.
Ik ben wel kei bang als ik haar verkoop dat ze dan slecht terecht komt, of niet goed behandeld wordt.
Helluupp wat moet ik nou doen??
Groetjes Ellen!