Jaloezie, hoe aanpakken ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Faux

Jaloezie, hoe aanpakken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 17:11

Zoals de titel al zegt gaat het hier om jaloezie. Het moeilijke vind ik dat ik het in de meeste gevallen zo schattig vind dat ik niet goed weet hoe het af te straffen. Lachen

Voorbeeldjes;

- Ik sta te poetsen en ik loop éven langs aan ander paard om een kriebeltje te geven of ik sta even met iemand te kletsen, gaat meteen dat hoofd in de lucht, liefste blik op en schrapen maar met dat voorbeen tot ik hem weer aandacht geef. Dat schrapen pak ik wel aan door "hé!" te roepen en als hij niet luistert een tikje op zijn been, dan stoptie wel.

- Ik sta voor zijn box met mijn rug naar hem toe te praten ofzo, en dan ligt hij zijn hoofd op mijn schouder en trekt me zo naar zich toe. Dit vind ik dus schattig. Bloos Omdattie verder niet echt naar snoepjes zoekt ofzo, het is puur: Geef mij aandacht. Hij is erg snel verveeld enzo..

Eigenlijk gewoon elk moment dat ik bij hem in de buurt ben maar niet met hém bezig ben, doet hij dingen om mijn aandacht te trekken. Soms dus érg schattig, soms ook wel vervelend.

Moet ik dit nu aanpakken ? En dan bedoel ik niet de uitingen van zijn jaloezie, want die kan ik zelf wel aanpakken, maar de jaloezie zelf ? Hoe ?

Anoniem

Re: Jaloezie, hoe aanpakken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:26

Een paard heeft geen menselijke gevoelens en kent dus ook geen jaloezie.
Wat ik uit jou verhaal opmaak heb je een paard dat jou aandacht eist. Bij mij zou het niet werken en 'schattig' zou ik het ook niet vinden. Ik geef aandacht als ik dat wil en mijn pony hoeft het niet in zijn hoofd te halen om aandacht op te eisen. Zeker niet op de manier waarop jou paard dat doet, want die zegt in feite: "Ik wil NU je aandacht en jij gaat mij die aandacht NU geven omdat ik de baas ben!".
Ik denk dat je de verhouding tussen jou en je paard eens onder de loep moet nemen en dan kun je kijken hoe je het op wilt gaan lossen.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 20:20

Marreke schreef:
Een paard heeft geen menselijke gevoelens en kent dus ook geen jaloezie.
Wat ik uit jou verhaal opmaak heb je een paard dat jou aandacht eist. Bij mij zou het niet werken en 'schattig' zou ik het ook niet vinden. Ik geef aandacht als ik dat wil en mijn pony hoeft het niet in zijn hoofd te halen om aandacht op te eisen. Zeker niet op de manier waarop jou paard dat doet, want die zegt in feite: "Ik wil NU je aandacht en jij gaat mij die aandacht NU geven omdat ik de baas ben!".
Ik denk dat je de verhouding tussen jou en je paard eens onder de loep moet nemen en dan kun je kijken hoe je het op wilt gaan lossen.

Ik heb je ditzelfde ook gePM't maar ik zeg het ook even hier omdat anderen het dan ook lezen, de band tussen mijn paard en mij is héél sterk. Hij weet dondersgoed dat ik de baas ben, en is buiten dit om absoluut niet dominant of iets in die richting. Ik doe ook grondwerk met hem, en het is tussen ons heel duidelijk wie er hier de leider is en wie niet. Ik de leider dus. Hij is dan ook écht niet dominant over mij, en luisterd verder heel erg goed.. Daarom snap ik het ook niet zo goed. Ik weet in principe genoeg van paarden af om dingen zelf op te lossen, maar dit snapte ik dus niet. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:21

Mijn vorige reactie was puur op je eerste post. Als jij zeker van je leiderschap bent moet er een andere oorzaak, en dus een andere oplossing, zijn.

Rosalynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:31

Misschien kan je wat speeltjes in zijn box neerleggen en ophangen, zodat hij zich minder snel verveeld

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 21:43

Rosalynn schreef:
Misschien kan je wat speeltjes in zijn box neerleggen en ophangen, zodat hij zich minder snel verveeld

Er hangt een speelbal in zijn box, en zo'n bal dat als hij hem beweegt, er biks uitkomt. Ik zou nog meer op kunnen hangen maar hij is dat soort dingen altijd zo snel zat. Die biksbal heeft hij bijvoorbeeld zo goed door, als ik hem gevuld heb heeft hij hem met een half uur leeg.. En dan is het niet leuk meer..