Scheren in de winter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Scheren in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 20:06

Ik ben/was van plan mijn Fries gedeeltelijk te scheren, dus hoofd en benen en buik niet. En dan een 300 gram deken erop. Zou mijn paard dan gewoon in de buiten kunnen. zonder onderdekens/halsdeken. En kan ik gewoon inrijden en uitrijden met uitrijdeken. en zonder deken gewoon rijden.

Nado

Re: Scheren in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 20:31

In het forum 'Seizoensvragen' staan heel veel topics over scheren en dekens, misschien dat je daar het antwoord op je vraag kan vinden.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 21:25

Ooh ik heb verkeerd geplaatst. kan overigens er geen topic over vinden.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:12

[VSW] > [SV]

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 13:09

ik zal je paard gewoon lekker helemaal scheeren
ik scheer mijn pony helemaal behalve hoofd
en daar krijgt die deken op van 300 grams als echt koud wordt krijg die 100 grams of zo er onder

we moeten altijd stukje stappen naar de hal dus dan heeft die dekentje op tijdens het rijden in de hal niks en als we weer terug gaan naar stal wel weer

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 15:35

Oke. maar zou ik buiten kunnen rijden. zonder dekens? en alleen bij in en uitrijden een dekentje?

EN helemaal scheren wil ik niet. Het is een Fries, en ik moet er niet aan denken dat haar mooie sokken er af geschoren worden!

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:41

Ik heb afgelopen winter mijn Friese merrie ook geschoren:
Afbeelding
Dit is wel heel erg vlak na het scheren, de kleur is zo ook erg vertekend, en ze is al snel donkerder geworden. Ook was ze toen nogal laat geschoren (december), doordat de haren echt te lang waren geworden. Dit jaar ga ik het eerder doen, misschien blijft haar kleur dan wat mooier.
Ik reed eigenlijk altijd behalve in de binnenbak met een deken op, alleen die is hier even af voor de foto geloof ik Knipoog
Ze heeft haar sokken dus gehouden, ik vond dit mooier dan het been helemaal niet te doen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 22:44

Als je nu scheert, kan het paard nog een beetje wat vacht aanmaken en is hij ook niet zo kaal als het echt kouder wordt.

Buitenrijden kun je gewoon, inrijden en uitstappen kun je ook zonder uitrijdeken doen, bij gure wind wat korter uitstappen. Hij kan overdag dan gewoon naar buiten zonder halsdeken, echter gaat hij het de hele winter zonder onderdeken en 300 grams winterdeken toch echt niet redden. Of je haalt er een 500 grams deken bij, of je gaat met onderdekens werken. En voor de regen een ongevoerde regendeken voor over de deken heen als je hem buiten zet...dit voor het geval dat je winterdeken niet waterdicht is.

Een fries hoort gewoon zijn sokken te houden, (of er moet een medische reden zijn)...

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 14:34

Maar hij staat maar een uur per dag buiten. Dus niet de hele dag, dan kan die toch best overdag een uurtje met 300 g. hij staat overigens nooit in de regen in de winter.