Springen klasse A??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Let_be

Springen klasse A??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 12:08

Ja hoe zat dat nou?

Je had een klasse voor de B die dan bv op (dacht ik) 80-90cm stond. Je rijdt dan niet voor punten ofzo, maar mag alleen als je met dat paard nog geen B bent gestart.

Soort HC idee dus, maar dan lager als de klasse B springen.

Wil binnenkort starten, maar dit soort wedstrijden (naast oefenparcoursen) zijn ideaal om mee voor te bereiden.

Heeft keer in Paard&Sport gestaan (heeeeeeeel lang geleden).

Weet iemand het ?

tienus63

Re: Springen klasse A??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:15

Twee jaar geleden of zo heb ik het bij een buitenconcours gezien.

Er stond in een bijring een kaal parcoursje voor de dressuurruiters en voor de B combi's.
Volgens mij mocht je wel eerst dat parcourtje springen en vervolgens het normale B voor de punten.

Er was erg weinig animo vanuit de ruiters voor dit iniatief en voor de verenigingen is het ook niet leuk.
Je moet immers wel ruimte opofferen voor zo'n parcours.

Sommige wedstrijden worden voorafgegaan door een BB parcours, waar je dan later een B parcours achteraan mag doen.
Je hebt dan tenminste een normaal wedstrijdparcours met aangeklede hindernissen.

Ik weet niet waar je woont, maar als je in de P& S kijkt bij de provincie Overijssel, staan regelmatig BB wedstrijden.
Deze moet je ook in tenue starten, geldige startkaart e.d. hebben en normaal inschrijfgeld betalen.

javospost

Re: Springen klasse A??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 14:34

je kunt misschien ook gewoon eerst naar een paar oefebparcoursen gaan?!