Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Citaat:Waar in de reglementen ‘paard’ is vermeld wordt daaronder ook ‘pony’ begrepen, tenzij anders vermeld.
Citaat:1. Combinaties, die deelnemen aan volgens dit reglement te houden wedstrijden, dienen bij de KNHS te zijn ingeschreven onder één combinatienummer of spannummer. Dit nummer heeft betrekking op deelnemer en/of paard(en).
2. Voor nieuwe combinaties kunnen startkaarten uitsluitend volgens onderstaande procedure worden verkregen:
a. De deelnemer dient lid te zijn van een lidvereniging.
b. De aanvrager dient een duidelijk en volledig ingevuld registratiedocument annex startkaartaanvraag in te dienen, voorzien van kopieën van de pagina's met het registratienummer, de afstammings- en identificatiegegevens en het transpondernummer zoals opgenomen in het bij het desbetreffende paard behorende paardenpaspoort. Het registratiedocument annex de startkaartaanvraag moet zijn ingediend alvorens met het desbetreffende paard kan worden gestart. Indien na 01 januari 2005 voor het desbetreffende paard een nieuwe startkaart is uitgegeven, volstaat een startkaartaanvraag met een volledig ingevuld en ondertekend mutatieformulier startkaartaanvraag. Alleen dan is het niet nodig de gevraagde kopieën uit het paardenpaspoort met de startkaartaanvraag mee te sturen. Zodra tussentijds wijzigingen in het paardenpaspoort zijn aangebracht is het overleggen van de kopie daarvan wel noodzakelijk.
c. De geldigheidsduur van een startkaart is een kalenderjaar.
d. Een startkaart blijft eigendom van de KNHS.
e. Indien de startkaartaanvraag een paard betreft met een buitenlands paspoort en dit paard nog niet eerder bij de KNHS is geregistreerd, dient een verklaring van de sportgegevens (ook als het paard geen sportklasseringen heeft behaald) van de FN uit het land van herkomst bij de aanvraag gevoegd te worden.
3. In de disciplines dressuur, springen en eventing wordt voor het deelnemen met een hengst een startkaart verstrekt indien de deelnemer de leeftijd van 12 jaar (pony’s) of 14 jaar (paarden) heeft bereikt en de deelnemer geklasseerd is of is geweest in de dressuur klasse L2, het springen klasse L of de klasse M-samengesteld.
amondi schreef:je moet waarschijnlijk naar een andere vereniging, je hebt ponyclubs en rijverenigingen! Daar zit hem de kneep.
want mijn vereniging is ponyclub en paardensportvereniging
_tarja_ schreef:Ik zit met dezelfde vraag....maar ik moet dus een nieuwe startkaart aanvragen als ik het goed begrijp....moet ik dat dan pas rond december doen?
AikePeer schreef:Ik snap niet wat je moeilijk doet char??
Waarom heb je dat maandag niet aan me moeder gevraagd?
Ik ben toch ook van de pony's verder gegaan bij de paarden!