Wanneer diskwalificatie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Wanneer diskwalificatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 08:52

Nav dit topic bloed aan paard een vraagje aan de juryleden op bokt.

Wanneer diskwalificeer je een combinatie?
Laatst bijgewerkt door Cer op 10-10-06 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Frantic

Re: Wanneer diskwalificatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 09:10

je url komt niet goed te staan!

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:39

Ik heb het op wedstrijd al eens mee gemaakt dat (bij een schimmel) het paard open lag op de spoorplek, door de hulp van mevrouw werdt er toen modder op gesmeerd.....

Gelukkig had de jury het door en is ze door de jury idd gediskwalificeerd.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:39

Ik heb het nog nooit meegemaakt en dat wil ik graag zo houden Knipoog
Ik vind het trouwens lastig om iemand dan gelijk te diskwalificeren. Je kent de achtergrond immers niet. Misschien heeft het paard wel een heel dun huidje en ligt het zo open.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:51

Fitzroy schreef:
Ik vind het trouwens lastig om iemand dan gelijk te diskwalificeren. Je kent de achtergrond immers niet. Misschien heeft het paard wel een heel dun huidje en ligt het zo open.

hmm de huid is een orgaan, lijkt me dan vrij gevoelig.. mischien niet die exacte plek, maar juist de huid om het lidteken weefsel of juist eelt (lijkt me stug dat het net op een wedstrijd extra dun/makkelijk stuk gaat)
En dat je dan zonder melding daarvan de ring in gaat ( heb het andere topic niet gelezen) als ik tenminste van mijzelf uitga hoe ik zou reageren als de pony van mijn dochter spontaan begint te bloeden op de spoorplek...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:29

Ik weet niet of het is toegestaan op de wedstrijd, maar hier in Duitsland zie ik vaak een dekensingel over de spoorplek, zodat de huid er niet door kan beschadigen... heel handig als je een paard hebt met een zeer gevoelige, dunne huid.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:37

nou lekker is dat. Dun huidje of niet, je hoort niet zoverre te prikken dat die open ligt! Het is nogsteeds om je hulpen te verduidelijken hoor. Vind ik een beetje hetzelfde verhaal van een te strak aangetrokken slof.

Eehm.. niet afdwalen Clown

Zelf rij ik zonder sporen omdat ik mijn benen niet stil kan houden en hem anders dus min of meer steeds prik.

Laatst ook , hadden we een bosrit: paard met zijn mond vol bloed, kapotgetrokken. Commentaar ruiter: Mààn, dat paard zat zo te drammen dat ik zo hard moest trekken dat zijn mond nu open ligt. Eigen schuld hoor, morgen ga ik op wedstrijd. Koe

Denk: Dat gebeurd mij NOOIT. De volgende dag , paard in zijn stal opgezadeld, hoofdstel in, ik laat hem een minuut alleen. Haal ik hem de stal uit, helemaal rood slijm. Schrok me dood. Kon niks vinden in zijn mond, kijk ik beter de stal rond...Oja..de nieuwe RODE liksteen Vork

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 12:47

Fitzroy schreef:

Ik snap wat je bedoelt maar volgens mij is het toch vrestandig om iemand er dan uit te sturen. Het is dan aan jou de keuze hoe je dat doet. Vliendelijk of juist niet. Daar ligt dan de keuze.

Ik ben van mening dat mensen er veel te weinig uitgestuurd wordt. Hadden ze mij er ook maar eens op gewezen dat mijn paard niet helemaal regelmatig liep. Als ze dat vriendelijk doen en op een nette manier aangeven hoe je dat wellicht op kan lossen is het wat mij betreft geen enkel probleem om iemand eruit te sturen

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:52

oosterhoff schreef:
Ik snap wat je bedoelt maar volgens mij is het toch vrestandig om iemand er dan uit te sturen. Het is dan aan jou de keuze hoe je dat doet. Vliendelijk of juist niet. Daar ligt dan de keuze.

Ik ben van mening dat mensen er veel te weinig uitgestuurd wordt. Hadden ze mij er ook maar eens op gewezen dat mijn paard niet helemaal regelmatig liep. Als ze dat vriendelijk doen en op een nette manier aangeven hoe je dat wellicht op kan lossen is het wat mij betreft geen enkel probleem om iemand eruit te sturen

Helemaal mee eens.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:18

Probleem is dat je als jurylid niet op de stoel van de DA mag gaan zitten.
Ik geef mensen altijd zelf de keuze: of wel starten met lage punten tot gevolg of zelf stoppen.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:19

Fitzroy schreef:
Ik geef mensen altijd zelf de keuze: of wel starten met lage punten tot gevolg of zelf stoppen.

dat is dus prima. als je maar duidelijk aangeeft dat het jou voorkeur niet is en dat het beter is om niet te starten.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 00:36

Fitzroy schreef:

Mag je eigenlijk als jury zijnde mensen eruit sturen vanwege bijvoorbeeld wreedheid in de ring tegen het paard?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 00:36

wat een rare, lange zin is dat geworden Haha!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 00:46

Ja volgens mij mag dat wel!

(P.S. even over dat bloed prikken.
Ik heb dat gelukkig nog NOOIT gehad.
Maar als mijn paard in de wintervacht is en ik rij veel krijgt ze wel grote langwerpige kale plekken aan bijde kanten (niet van mijn spoor, maar van mijn been (ook de kuit)
Mijn paard heeft een mega gevoelig huidje.
Heeft mega snel wondjes onder het hoofdstel enz..
Dus kan me wel voorstellen dat sommige paarden sneller open liggen dan de ander.
(niet dat dat het goed praat) absoluut niet!!!

En ik denk dat je al veel kan zien aan het rijden van de ruiter.
Ik zag een keer een Z ruiter die zijn paard aan bijde kanten open had en z'n been ging ook echt constand ritmisch met de spoor in de huid...

Om even op TS starters post terug te komen.ik had in een ander topic vernomen dat je gediskwalificeert kan worden als je zonder handschoentjes rijd (dressuur)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 09:16

niet gediskwalificeerd, hooguit uitgesloten. En dat kan alleen als de jury het voor de start van het 3e (of 4e?) onderdeel ziet, de proef onderbreekt om de vergissing (want dat is het) te laten herstellen (dus handschoentjes aandoen) en dat lukt niet.

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:33

Als je bent gediskwalificeerd ben je uitgesloten voor alle rubrieken van die wedstrijd.
Als je bent uitgesloten dan ben je alleen voor die ene proef uitgesloten en mag je nog wel aan andere dingen zoals viertal, springen meedoen.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:01

ik heb tot nu toe 2x iemand gediskwalificeert.

1. omdat het paard 17 maanden voor de wedstrijddatum voor het laatst geent was.
en een keer dat ik bij het losrijden even ging kijken bij een indoorconcour en daar was een meneer zijn paard op een verschrikkelijke manier aan het afdrogen...slaan, schoppen, linkerbitring kwam uit de rechtermondhoek..enz..ik vroeg op een normale vriendelijk manier of hij daar mee op wilde houden en kreeg een grote scheldserenade over mij heen en werd voor alles wat mooi en lelijk uitgemaakt, met daarop gevolgd de vraag wie ik wel dacht dat ik was??...uw jury meneer!!...meneer een rode kop, schrok zich duidelijk het apenzuur, je kunt wel begrijpen dat deze meneer gediskwalificeert werd en op rapport geslingerd werd!!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:15

judithh schreef:

en een keer dat ik bij het losrijden even ging kijken bij een indoorconcour en daar was een meneer zijn paard op een verschrikkelijke manier aan het afdrogen...slaan, schoppen, linkerbitring kwam uit de rechtermondhoek..enz..ik vroeg op een normale vriendelijk manier of hij daar mee op wilde houden en kreeg een grote scheldserenade over mij heen en werd voor alles wat mooi en lelijk uitgemaakt, met daarop gevolgd de vraag wie ik wel dacht dat ik was??...uw jury meneer!!...meneer een rode kop, schrok zich duidelijk het apenzuur, je kunt wel begrijpen dat deze meneer gediskwalificeert werd en op rapport geslingerd werd!!

En terecht!!!!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:38

Gulpje schreef:
judithh schreef:

En terecht!!!!

Meer dan terecht!!!