Welk model Ivanka scheren?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Welk model Ivanka scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 21:42

Ik wil binnenkort Ivanka (laten) scheren, maar zit nog een beetje in twijfel in welk model. Ik wil haar scheren omdat ze al een flinke vacht ontwikkeld heeft, omdat ze afgelopen zomer ook geschoren moest worden (door maagzweer verhaarde ze niet en stond ze in juli nog met een wintervacht Knipoog ). Maar goed, de vacht is nu echt te dik om er nog iets mee te kunnen doen. Snel bezweet, en duurt lang voordat ze droog is.
Ivanka staat nu nog 24/7 buiten, dekenloos (met die regen van vorige week een ongevoerde regendeken op). Ze heeft een goede stal in de wei, waar ze meestal eind oktober 's nachts ook binnen staat (dan met de deur dicht). Ik ben in bezit van verschillende dekens, van verschillende diktes, dus ik kan haar goed warm houden als ze geschoren wordt Knipoog.

Maar ik weet niet goed in welk model ik haar moet scheren. Haar benen wil ik eigenlijk overslaan, omdat ze daar afgelopen zomer ook erg vervelend mee was en het ook niet persé hoeft van mij, omdat ze ook veel buiten staat. Haar lijf wil ik eigenlijk wel scheren, maar zit een beetje met haar hals. Het liefste zou ik die wel mee willen scheren, maar kan dat wel als ze zoveel buiten staat? Niet te koud voor de spieren? Ik heb overigens nog wel een losse hals liggen van 180 grams, nog nooit gebruikt.
Hoofd wil ik ook niet scheren (paard is licht kopschuw Knipoog ), alleen tot de kaaklijn.

Kan het model zo wel als ze veel buiten staat?

gootje12

Re: Welk model Ivanka scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:37

ik zou een streepmodel laten scheren.Als je wilt,kan ik het voor je doen.Dan scheer je de onderkant v/d hals en buik en een streep op de dijen.
je kan me pben.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:55

De winterdekens die je hebt, zijn die ook waterdicht? Of heb je er eventueel nog een regendeken overheen?

Ik zou nu scheren (dan heeft ze nog tijd om wat vacht aan te maken) en helemaal kaal gaan, ook de hals. De haren op de hals zijn snel genoeg weer bijgegroeid, en als je haar bij erge kou binnen zet (of desnoods hals opdoet) kan dat best.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 08:05

gootje12, dank je voor je aanbod maar ik heb al iemand Knipoog.

Cassidy, mijn winterdekens zijn niet allemaal waterdicht, maar ik heb er altijd een ongevoerde regendeken overheen liggen, waarvan ik zeker weet dat die waterdicht is.
Ivanka kan zelf kiezen of ze buiten of binnen gaat staan en ik zie met dit weer dat ze toch veel binnen staat als ik langskom Knipoog. Mijn paard is van suiker Schijnheilig . Althans, dat denkt ze zelf Tong uitsteken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 08:22

ik zou ook voor het jachtmodel gaan, dus de benen en het hoofd erin laten.

het hoofd kan je het beste tot de bakstukken scheren en dan nog een heel klein stukje met de haren mee. zo zie je de overgang nauwelijks.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:24

Afbeelding

Even gepikt uit een ander topic. Bloos

Ik heb gekozen om Hetja te scheren als 6 en 7, daar een combinatie van, onderhals eruit.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 21:03

Lol wat een maf plaatje Haha!