Dominant of Haat

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LMuntje

Dominant of Haat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 19:38

Hallo Clown

Ik verzorg een shetlander die bij mij in de tuin staat (wel in de wei Knipoog ) maar soms mag hij gewoon loslopen in het bos de tuin etc.
Ik ben zijn enigste verzorgster de enigste die er naar om kijkt we hebben een goede band Haha!
Alleen het probleem is er lopen ook honden rond en daar is hij het niet zo mee eens Sigaar
Vorige zondag mocht hij weereens loslopen en ik was de hond aan het aaien en hij stond aan de andere kant van de tuin met zn kont naar ons toe en ik zei niks was alleen aan het aaien en hij(de pony) draait opeens om en gaat op volle galop af hoofd naar beneden op die hond af nou kon ik er nog net optijd voor springen. Maar schrok me dood
Hij heeft het nooit zo op honden gehad totdat ik met hem ging trainen door het bos en de hond voor hem liep overal waar de hond ging was het veilig zat hem letterlijk achter zn kont aan (Heb ik na veel trainen er een beetje uitgekregen) Maar hij is nou met pensioen. Dan is het goed maar als ik de hond aai is het fout ...
Het is ook nog een keer geweest dat de hond met iemand anders het weiland inging en hij er ook zonder rede achteraan ging niet om te spelen maar om te bijten

En ik wil het hem zeer zeker afleren en de hond om te dicht in de buurt te komen maar ik durf ze niet bij elkaar te zetten omdat de pony achter de hond aangaat om te bijten en pijn te doen . Dan vind ik het banketstaaf om een hond er bij te zetten die wilt spelen en dat waarschijnlijk(het geren achter hem aan) als spelen zie

Het gevolg elke keer als meneer mag grazen worden de honden weggestopt of speel ik politoeagentje Vork

Iemand advies?

LMuntje

Re: Dominant of Haat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 19:38

*politie:P

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:04

Ik zou het maar laten, zo lang er niets ergs gebeurd.
Het paard van mijn zus en onze hond doen dat ook vaak, maar onze hond lokt het een beetje uit. Clown

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 20:05

Nou hij heeft mijn hond al een keer flink gebeten ...

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:06

Dan zou ik je paardje wel straffen, want dat kan natuurlijk niet.

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 20:07

Doe ik ook maar 10 minuten later begint het weer en ik straf hem behoorlijk maar hij blijft het doen zodra ik me omdraai of wat dan ook:(

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:08

Sja dan zou ik misschien proberen met een hond aan de andere kant van het hek. Misschien is ie jaloers ofzo.

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 20:09

Als er iets tussen staat is er niks is hij blij geintresseerd enzo maar zodra hij aan de hond kan komen is het mis zo frustrerend

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:11

Pfoeh raar! Dan zou ik toch een beetje oefenen, de meeste honden vinden het denk ik ook wel geinig. Zo lang er maar een draadje is waar de hond snel onderdoor kan rennen ofzo.

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 20:17

Ja die hond ziet het alleen maar als lol en de pony vind het goed als ik bijv op zijn rug zit want dan heeft hij iemand om te volgen omdat hij van een manege komt waarbij ze alleen in groepen gingen en hij altijd achteraan natuurlijk omdat hij klein was krijg hem ook niet zonder iemand voor hem ergens langs of vooruit ... nja goede breinbreker voor op school

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 00:03

Santos_ schreef:

Paardje straffen omdat hij zich verdedigd? Wat een ontzettend domme opmerking. De hond moet ten allen tijde onder appel staan, en heeft niet achter paarden aan te gaan, ook al is het spelen. Dat snapt die shet niet, die gaat zich verdedigen. En in dit geval is het je eigen hond, maar hij zal in zijn leven gerust andere honden mee hebben gemaakt, die hem wel hebben aangevallen. Dus wil je voorkomen dat er echt nare dingen gebeuren, dan zorg je dat de hond er niet bij kan, of je hoopt dat de shet hem een keer zo te grazen heeft dat hij er wel van leert (wat tot nog toe niet het geval is blijkbaar) en zonder dat hij er meteen dood aan gaat.

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 06:52

Mijn paard slaat gericht naar honden, een paar jaar geleden op mijn oude pensionstal liep een hond rond ´die als je de stal,bak of wei uitkwam´ gelijk op je paard afkwam en in de staart ging hangen.
We hebben toen de boer erop aan gesproken die moest lachen en deed er niks aan. Hij zei alleen als je het vervelend vind pak je maar een bezem.
Toen ik later ergens anders stond liep ook een hond, lieve hond deed niks maar mijn paard zag hem als een bedriging en heeft hem toen geslagen (hond bleef liggen en ik dacht dat hij dood was) gelukkig ging hij weer staan en er mankeerder hem niks. Maar ben me kapot geschrokken, ik zorg nu dat er geen hond meer in de buurt van mijn paard komt. Ze heeft blijkbaar door die hond op mijn oude stal een hekel aan honden gekregen en moet er niks meer van hebben.
Ik had voor die tijd altijd mijn eigen hond mee en daar heeft ze nooit wat bij gedaan.

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 15:00

Cassidy schreef:
Santos_ schreef:

Paardje straffen omdat hij zich verdedigd? Wat een ontzettend domme opmerking. De hond moet ten allen tijde onder appel staan, en heeft niet achter paarden aan te gaan, ook al is het spelen. Dat snapt die shet niet, die gaat zich verdedigen. En in dit geval is het je eigen hond, maar hij zal in zijn leven gerust andere honden mee hebben gemaakt, die hem wel hebben aangevallen. Dus wil je voorkomen dat er echt nare dingen gebeuren, dan zorg je dat de hond er niet bij kan, of je hoopt dat de shet hem een keer zo te grazen heeft dat hij er wel van leert (wat tot nog toe niet het geval is blijkbaar) en zonder dat hij er meteen dood aan gaat.

De hond komt niet altijd op hem af meestal de pony op de hond;)

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 11:46

Het maakt niet uit of de hond ook echt op je pony afkomt, de hond loopt rond in zijn wei en dat is al bedreiging genoeg. Houdt de hond uit de tuin als de pony er loopt, of laat de pony niet meer in de tuin lopen. Honden en pony's gaan nu eenmaal niet altijd samen, dus ben jij er verantwoordelijk voor om je hond erbij weg te houden.