Ik verzorg een shetlander die bij mij in de tuin staat (wel in de wei
) maar soms mag hij gewoon loslopen in het bos de tuin etc.Ik ben zijn enigste verzorgster de enigste die er naar om kijkt we hebben een goede band
Alleen het probleem is er lopen ook honden rond en daar is hij het niet zo mee eens
Vorige zondag mocht hij weereens loslopen en ik was de hond aan het aaien en hij stond aan de andere kant van de tuin met zn kont naar ons toe en ik zei niks was alleen aan het aaien en hij(de pony) draait opeens om en gaat op volle galop af hoofd naar beneden op die hond af nou kon ik er nog net optijd voor springen. Maar schrok me dood
Hij heeft het nooit zo op honden gehad totdat ik met hem ging trainen door het bos en de hond voor hem liep overal waar de hond ging was het veilig zat hem letterlijk achter zn kont aan (Heb ik na veel trainen er een beetje uitgekregen) Maar hij is nou met pensioen. Dan is het goed maar als ik de hond aai is het fout ...
Het is ook nog een keer geweest dat de hond met iemand anders het weiland inging en hij er ook zonder rede achteraan ging niet om te spelen maar om te bijten
En ik wil het hem zeer zeker afleren en de hond om te dicht in de buurt te komen maar ik durf ze niet bij elkaar te zetten omdat de pony achter de hond aangaat om te bijten en pijn te doen . Dan vind ik het banketstaaf om een hond er bij te zetten die wilt spelen en dat waarschijnlijk(het geren achter hem aan) als spelen zie
Het gevolg elke keer als meneer mag grazen worden de honden weggestopt of speel ik politoeagentje
Iemand advies?