Lessen in de buurt van Valkenswaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rogonl

Lessen in de buurt van Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 17:04

Mijn dochter wil dolgraag leren paardrijden. Heeft er iemand ervaring met paardrijlessen in de omgeving van Valkenswaard ? En wat zijn de kosten daarvan ongeveer ?
Ze is nog echt een leek en heeft daarom nog niet veel eisen. Voor ons, de ouders, is natuurlijk veiligheid wel belangrijk Bloos .

Dioxide

Re: Lessen in de buurt van Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:42

In Valkenswaard zelf zit geen manege meer, in de omgeving echter wel een aantal. Bij het kiezen van een manege kan je het beste gaan voor een FRNS aangesloten bedrijf met veiligheidscertificering en evt een speciaal kennismakingspakket.

Enkele maneges in de omgeving:
* Manege de Vooruitgang - Veldhoven
* Manege de Korze - Veldhoven
* De Bergerhoeve - Bergeijk
* PCK Eersel - Eersel (heb ik jaren gereden)
* Manege Meulendijks Geldrop (ga ik zelf weer rijden)
* Van Dongen EEPM - Eindhoven
* V/d Pol VEM - Eindhoven

Er zijn er wel meer in omgeving Son etc, maar dat is al snel te ver rijden Lachen

sophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 07:44

En in Leende zit ook nog een manege! Manege de Molenberg. Ik heb geen ervaring met de lessen daar, maar ik heb er wel goede dingen over gehoord.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:12

Leende.. tsja.. 1x geweest, nooit meer, laat ik het zo zeggen. Het volk daar staat me gewoon niet aan, met de neus de lucht in als je geen eigen paard hebt. Er schijnt wel 1 man erg goed (privé?) les te geven.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:56

Ja @ Dioxide, zo denk ik ook Knipoog

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:04

Ik rijd in waalre .. bij stal hoefnagel , best een gezellige stal .. veel paarden de lessen zijn niet echt duur .. als je ver in de sport wil komen .. tip ga er dan niet heen .. het is gezellig onder al de meiden die er komen ..
pb maar voor andere dingen

p,s het is GEEN manege , dus verwacht er maar niet te veel van xD

Rogonl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 16:17

Zijn meer plaatsen in de buurt als ik dacht. Wat kost zoiets ongeveer ? Wat betaal je bijvoorbeeld bij stal Hoefnagel in Waalre ?
Zoals ik eerder aangaf, is de kwaliteit van de lessen voor ons nog niet zo belangrijk. Mijn dochter heeft (nog) geen plannen om ver in de sport te komen. Ze vindt paarden alleen maar fantastisch en zou daarom dolgraag willen leren rijden.
Ze is overigens 8 jaar. Kan dat ook nog bezwaarlijk zijn ?

ElzA_NT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:21

Ik rijd bij de berger hoeve, een erg leuke manege! is ook aangesloten bij de FNRS.
Fijne manege vind ik Knipoog

annerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:39

Bij de meeste maneges kun je vanaf 6 of 7 jaar beginnen. Dus 8 zal geen probleem zijn. Op www.mijneerstepaardrijles.nl kun je informatie lezen waar je op moet letten. En op www.fnrs.nl kun je kijken voor maneges in de buurt die zijn aangesloten hierbij.
Soms wordt er in het begin eerst prive instructie gegeven. Meestal wordt de pony dan eerst aan de longe gezet. Ik vind dat altijd wel een pluspunt. Ten eerste is er gewoon veel meer persoonlijke aandacht dan en is het ook een veilig gevoel voor het kind. In het begin kan er dan ook geconcentreerd worden op de houding en de zit. Dat lijkt me een goede start. Ook vind ik het altijd belangrijk dat er aandacht wordt besteed aan de omgang met het paard. Dus hoe poets ik een paard, hoe moet ik opzadelen, hoe benader ik een paard enz.
Je betaalt ongeveer 10 euro per les. Vaak kun je een tien ritten kaart kopen of een maandkaart ofzo en dan is het goedkoper.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:59

Bij hoefnagels is het

7 euro per les , meestal worden de paarden opgezadeld , en in de winter krijg je theorie lessen , dus onderdelen van het zadel , poetsen ,opzadelen , vlechten enzo Lachen alles wel in makkelijke vormen natuurlijk .. als je bv om half 3 komt en de les begint om 3 uur kun je gewoon je pony uit de wei halen .. en poetsen .. de eerste paar keren helpen wij natuurlijk mee Lachen

www.stalhoefnagel.nl

het enige nadeel is dat de beginnerslessen vol zitten , maar je zou eventueel gewoon langs kunnen gaan Lachen

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 14:13

www.pck-eersel.nl kijk eens op deze site, erg leuke manege en ze hebben een speciaal beginners pakket dit is ook te vindne op de site

pluchieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:33

Hallo iedereen,
kent er iemand van jullie Stal Venbergen?
zelf kom ik uit België, en vind op internet wel uitslagen van shetlandpony's met die naam, maar geen website ofzo...
kan iemand van jullie mij misschien helpen?

groetjes
Sarah

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:38

Ik ken ook iemand in lommel (dus over de grens bij valkenswaard) die privelessen geeft dus echt 1 op 1. Die leert de beginners alles, van poetsen tot opzadelen(of in ieder geval poging tot opzadelen, sommige kleintjes lukt het niet omdat het zadel te zwaar is voor ze) tot goed gaan zitten zodra ze hun evenwicht vinden op een pony. Voor meer info kan je me een berichtje sturen

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:46

manege de vooruitgang is al een halfjaar dicht.

Ik zou inderdaad ook voor pck-eersel gaan. Het is een leuk en goed beginners pakket. Ben zelf begonnen op de eerste eindhovense pony manege waar ik na 1.5 jaar nog niet eens wist hoe ik mijn teugels vast moest houden of uberhaupt moest opzadelen

Mamlief vond het helemaal niks daar, zijn daaarom naar de korze gegaan maar daar zat ik iedere week op het zelfde paard en gingen ze nooit buitenrijden (nog steeds niet volgens mij). Werd dus ook saai. (en ik was nog steeds bang om te galloperen, werd iet over mijn angst heen geholpen)

In eersel kan echt alles - springen - buitenrijden - poyvoetbal - dressuur - crossen door de waterbakken - en alles op een verantwoorde en leuke manier voor jong en oud. Ik heb er in een halfjaar gigantisch veel geleerd, van zelf opzadelen en poetsen, tot galoperen en zonder zadel rijden (erg goed voor je evenwicht). Door de vele variatie leer je er gewoon ontzettend veel.

Ik heb er jaren met plezier gereden, ook nog jaren met een eigen pony gestaan. Helaas verhuist waardoor ik nu op een andere stal sta.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:56

Topic is 3 jaar oud.

Slotje :)