paard van eigenaar op stal, verzekeren, hoe, wat, waar?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Blueberry

paard van eigenaar op stal, verzekeren, hoe, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 15:37

Ik weet niet zeker of ik het goede subforum heb nu..?

Het zit zo:

Een mevrouw heeft 6 paarden. Heeft te weinig tijd en is bovendien zwanger.
Ik kan voor 1 jaar een paard van haar op stal krijgen (lenen dus).

Voor mijn kosten zijn: de stalling, voeding, hoefsmid en standaard inentingen/wormekuren.

Nu wilt zij graag dat het paard verzekerd word. Zij heeft immers geen zicht meer op het paard en vind dat wel zo'n prettig idee. Daar kan ik me helemaal in vinden.

Maargoed. Op wie zijn naam moet die verzekering nu? Waar kan je een paard laten verzekeren en hoe gaat dat in z'n werk? Kan iemand mij dat uitleggen, wat zullen de kosten hiervoor zijn?

Ervaringen en tips zijn welkom! (als het gaat om verzekeren)

alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Sim op 09-10-06 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verplaatst en titel aangepast.

Blueberry

Re: paard verzekeren, hoe, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 17:23

Niemand ervaringen ideeën?

Chivance

Re: paard verzekeren, hoe, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:03

ZO'n verzekering is heel erg handig.
Onze paarden zijn verzekerd tegen dood door ongeval, brand, ziekte en ook tegen diefstal en het niet meer kunnen gebruiken na een ongeval in de sport.
Wij zijn verzekerd bij Hippo zorg in NL. Via deze link kan je de premie berekenen http://www.hippozorg.nl/premieberekenin ... .asp?id=18

De pony van onze dochter is dit jaar tweemaal geopereerd van koliek op een maand tijd en zij hebben steeds correct uitbetaald zoals in het contract vermeld, dus van bij ons uit niks dan lof over hen!

Blueberry

Re: paard van eigenaar op stal, verzekeren, hoe, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 20:31

Oke bedankt voor je reactie.
Mag ik vragen hoeveel zo'n verzekering kost dan? Gaat dat, net als een 'gewone' mensen verzekering per maand?

Ik begrijp dat dat er ook aan ligt voor wat je je paard allemaal laat verzekeren natuurlijk.

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:36

Blueberry schreef:
Mag ik vragen hoeveel zo'n verzekering kost dan? Gaat dat, net als een 'gewone' mensen verzekering per maand?

Ik begrijp dat dat er ook aan ligt voor wat je je paard allemaal laat verzekeren natuurlijk.

Daarom zet ik er de simulatie bij, dan kan je alles zelf bereken en bekijken, bestudeer de website maar eens tegoei en je bent een stuk wijzer.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 09:15

Chivance schreef:
Blueberry schreef:

Daarom zet ik er de simulatie bij, dan kan je alles zelf bereken en bekijken, bestudeer de website maar eens tegoei en je bent een stuk wijzer.

Sorry ik keek te snel inderdaad! Dankjewel hier heb ik wat aan Lachen