Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
timokyana schreef:jeetje,paard heeft nu ook een lekker trauma opgelopen.
hebben jullie het aanleren van het vast staan al geoefend, gebruik bv een longeerlijn of leadrope deze door het oogje halen of ring waar het paard straks aan vast moet leren staan.Zodra het paard gaat hangen kun je lijn meevieren met het paard.dagelijks oefenen en heel veel geduld!! en asjeblieft niet nogmaals de methode als hier boven beschreven.
Margot_VH schreef:Mijn paard heeft toen hij ging hangen een flinke tik gehad en nu doet hij het neit meer (hij is een beetje verwend haha)
xtostarlight schreef:Een paard die ik ken kon ook nooit vast staan! En ging ook altijd meteen hangen. Dit paard had er geen geduld voor. Probeer eens een hooinet met flink veel hooi erin. Zodat ze wat afleiding heeft. En wel veel bij het paard blijven. Want de kans is groot dat ze in het begin de neiging het om weer te gaan hangen. En knoop het touw vast met de paardenknoop zodat je er meteen kan los trekken. Dus blijf wel zeker bij het paard in de buurt! Na een tijd steeds wat minder hooi in doen. En na een lange tijd het hooinet weg halen en af en toe belonen. En steeds weer wat minder doen. Bij ons heeft het geholpen. En kon eindelijk vast staan zonder iets. Maar blijf wel opletten. Want kan gevaarlijk zijn als paarden gaan hangen. Want dit paard heeft een peesblessure ervan over gehouden na het hangen.

janderegelaa schreef:De oplossing van de smid is goed. Je kunt alleen beter een koeband gebruiken. Daaraan zet je dr vast en het halster laat je gewoon om. Met een koeband stikken ze niet. Laat r maar hangen. Komt vanzelf goed. Niet te kort vastzetten aan een stevige paal. Knoop maken bij de band niet aan de musketon haak doen want die breekt.
Margot_VH schreef:Mijn paard heeft toen hij ging hangen een flinke tik gehad en nu doet hij het neit meer (hij is een beetje verwend haha)
trisca schreef:Misschien zijn er correctiestallen voor paarden met dit soort gedragsproblemen?
Ik hoop dat iemand een adres weet waar ze heen kan of een goede manier om dit gedrag te veranderen.
suggesties zijn verschikkelijk welkom dus.
. En wij kunnen je ook leren hoe hiermee om te gaan. En we doen het niet met touwen om de buik etc. etc. Dat is niet nodig.
maar op de andere stal werd ze toen veel rustiger en had geen angsten of iets meer 

siemie schreef:Wat is de de ground tie manier dan ofzo?
janderegelaa schreef:De oplossing van de smid is goed. Je kunt alleen beter een koeband gebruiken. Daaraan zet je dr vast en het halster laat je gewoon om. Met een koeband stikken ze niet. Laat r maar hangen. Komt vanzelf goed. Niet te kort vastzetten aan een stevige paal. Knoop maken bij de band niet aan de musketon haak doen want die breekt.
. Ik weet dat het niet mag en eigenlijk niet goed is, maar het gesodemieter was wel over
. Met gewone halsters wist hij gewoon dat ze stuk te trekken zijn, een touwhalster gaat niet stuk.
en dan oppporren?