Wat moet ik doen??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Peter_de_pan

Wat moet ik doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 09:23

Ik kan ergens gaan wonen waar mijn paard bij huis kan staan, alleen nou is het zo dat het aantal km naar mijn werk verdubbeld word. Hierdoor worden de benzinekosten ook verdubbeld. Reistijd heb ik dan niet meer naar mijn paard want die staat dan bij me. De huur e.a. zijn iets meer dan waar ik nu woon. Al met al zal het duurder worden. Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Wel of niet verhuizen? Ik wil wel graag dat mijn paard bij huis kom te staan, maar ik wil niet zo zuinig leven dat ik verder alleen aan huis gekluisterd ben. Maar het huis is prachtig en al met al zullen de kosten wel mee vallen. Wie heeft er nog tips voor mij? alvast bedankt.

Jol1

Re: Wat moet ik doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:01

Welk aantal kilometers wordt verdubbeld? Als je van 5 naar 10 km gaat, dan is de afstand nog steeds niet groot, maar als je van 40 naar 80km gaat dan is het gelijk een heel verschil. V.w.b. het huurbedrag dat verschilt, kun je ook nog kijken naar het verschil in kosten tussen een pensionstal en als je paard thuis staat. Ook moet je er wel rekening mee houden dat een paard alleen wel wat zielig is, dus waarschijnlijk zul je voor wat gezelschap moeten zorgen.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:09

sluit me aan bij jol1 Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:12

Vergoed je werkgever je reiskosten niet ? Want dan zouden de extra reiskosten wel meevallen. Ik zou er persoonlijk wel voor kiezen zo dicht mogelijk bij mijn paard te gaan wonen, maar het moet me geen rib uit mijn lijf gaan kosten.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:20

erleyne schreef:
Vergoed je werkgever je reiskosten niet ? Want dan zouden de extra reiskosten wel meevallen. Ik zou er persoonlijk wel voor kiezen zo dicht mogelijk bij mijn paard te gaan wonen, maar het moet me geen rib uit mijn lijf gaan kosten.

Kan me voorstellen dat hij niet wil betalen als jouw aantal kilometers verdubbeld...
Paard aan huis is natuurlijk heel leuk, maar heb je ook aan eventuele minpunten gedacht?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:31

Woonwerkverkeer vergoeding van een werkgever is gebonden aan een wettelijk maximum.
Hoeveel kilometer ga je reizen, of liever, hoeveel tijd ga je kwijt zijn? Afstand an sich is niet het probleem, wel of je dagelijks 2 uur in de file staat over een stukkie van 50 km.
Ik rijd 4x per week Veluwe/Amsterdam vv, 75 kilometer enkele reis, ik zit om 10 voor 6 in de auto om de files voor te zijn en doe er dan ongeveer een uurtje over. Het is een keuze die je maakt.